A megszűnt nemzeti légitársaság után keletkezett űrbe nagy erőkkel repül be a francia légitársaság. Az Air France most közzétett júniusi menetrendjében a sok, tízmilliós forgalmú légikikötő, köztük Budapest mellett szerepel a ljubljanai repülőtér is, amely kétmilliónál is kevesebb utast kezelt tavaly. Mérete ellenére a szlovén főváros logikus úticél-választás az Air France-nak – vélekedett a Simple Flying.com. A korábbi nemzeti légitársaság, az Adria Airways csődje óta Szlovénia védtelen piac.
Az Air France tudatosan készült az Adria Airways földbe állására. Egyik napról a másikra megszüntették a szlovénekkel kötött, a Ljubljana és Párizs CDG közötti járatokra vonatkozó code sharing megállapodást, és megduplázták a járatok gyakoriságát az útvonalon, hogy kiszorítsák a szlovéneket a piacról. Az Adria Airways hálózatos légitársaság volt, amely Szlovéniát, Koszovót és Albániát összekötötte a világgal, naponta több eljutást biztosítva a fő európai csomópontokhoz: Frankfurthoz, Bécshez, Zürichhez, Párizshoz, Amszterdamhoz és Moszkvához. Amikor az Adria összeomlott, számos európai légitársaság szállt Ljubljanába, hogy helyettesítsék a Szlovénia és a csomóponti repülőterek közötti elveszett összeköttetést, de ezek a járatok a korábbi kapacitásnak csak töredékét kínálták.
Ha nem tört volna ki a járvány, Szlovéniának akkor is csak minimális összeköttetése lenne a világgal. Az Air France-on kívül a Lufthansa repült Frankfurtba és Münchenbe, a Turkish Isztambulba, az Aeroflot Moszkvába és a LOT Varsóba. Az Air France természetesen arra törekszik, hogy transzfer-légitársasággá váljon Szlovéniában. Erre minden lehetősége megvan, hiszen jelenleg egyetlen európai fuvarozó sincs, amely járatot indítana Ljubljanába. Az Air France felismerte a lehetőséget, hogy elsőként repüljön rá az Adria-parti ország légipiacára.
Tőkeinjekció
Kilencmilliárd euró körüli tőkeinjekciót kap a német államtól a koronavírus-járvány miatt hatalmas veszteséget termelő Lufthansa – tájékoztatták német kormányzati források a DPA hírügynökséget. A megállapodás részeként a német állam a KfW állami bankon keresztül hárommilliárd euró hitelt nyújt, cserébe a Lufthansa húszszázalékos részesedéséért.