Előnyben részesítjük a belföldön gyártott termékeket

Egyre inkább a belföldön gyártott termékeket részesítik előnyben a vásárlók, illetve a társadalmilag hasznos márkák szolgáltatásait keresik a koronavírus okozta járvány miatt megváltozott fogyasztói szokások alapján. Az EY aktuális, reprezentatív kutatása már részleteiben mutat rá az új jelenségekre.

2020. 05. 09. 9:00
Mára már javarészt magyar termékeket kínálnak az áruházláncok Fotó: Bach Máté
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Már nem okoz meglepetést, hogy miként a hétköznapjaink, a vásárlási szokásaink is tartósan átalakulnak a koronavírus hatására, amelyről egyre több elemzés jelenik meg. Legújabban az EY mutatta be az ötezer fős, reprezentatív nemzetközi kutatásának aktuális eredményeit, amiből az látszik, hogy a fogyasztók a jövőben előnyben részesítik a belföldön gyártott termékeket és a társadalmilag hasznos márkák szolgáltatásait. Ezekért hajlandóak fizetni.

A vevői magatartást gyökeresen megváltoztatja a jelenlegi gazdasági és társadalmi helyzet a fogyasztók 42 százaléka szerint – közölték lapunkkal a Future Consumer Index felmérés fő megállapításait annak kapcsán, hogy a krízis milyen hatással van a vásárlók viselkedésére.

Ebben gyorsan változó, mindig az adott körülményekhez igazodó jelenségeket figyeltek meg. Míg a válság korai szakaszában leginkább a családunk egészsége, az anyagi helyzetünk bizonytalansága, illetve a korábban mindenki által magától értetődőnek tartott szabadság elvesztése miatt aggódtak az emberek, ezek a félelmek megváltoztak.

Demeter Ákos, az EY üzleti tanácsadással foglalkozó üzletágának partnere kifejtette, hogy a félelmek képesek rá, hogy felülírják a vásárlási döntések során eddig megszokott érveket. Ez elsőre ijesztő lehet a piaci szereplőknek is, kihívást okoz, hogyan alkalmazkodjanak a hirtelen változó, néha szélsőségessé váló fogyasztói magatartáshoz, ám a rugalmas kereskedelmi cégek nagyobb eséllyel kerekedhetnek felül a jelenlegi krízisen.

A magyar ipar, illetve a kereskedelem számára kedvező fordulatra utal, hogy a járvány miatti korlátozottság a belső forrásból megbízhatóan elérhető, hazai termékek iránt növelte a vásárlói igényt. A friss felmérés már rövid távon rámutat arra is, hogy a a vevők több mint harmada akár magasabb árat is kifizetne belföldi gyártású termékekért, ez a tendencia a jövőben fokozódik. A magyarok negyede ráadásul egy általuk megbízhatónak vélt márka vagy például egy etikusan előállított áru, illetve szolgáltatás esetén is mélyebbre nyúlna a pénztárcájában.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.