BAHART: Négy kikötő köztulajdonban marad?

Megkezdődött az átalakítás, amely – nagyívű fejlesztéssel – egy európai szintű hajózási társaságot hozna létre.

2020. 05. 22. 9:24
Kezdődik a hajózási főszezon Fotó: Éberling András
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az önkormányzatok ingyenes használatába kerülhetnek, a tulajdonos BAHART pedig nem adná el a korábbi elképzelések szerint értékesítésre szánt közforgalmú kikötőket Balatonakali, Balatonudvari, Csopak és Balatonkenese területén. Erre lehetőség nyílik – tette közzé közösségi oldalán Kontrát Károly, a Fidesz-KDNP országgyűlési képviselője a Balatoni Hajózási Zrt. (BAHART) nagyszabású átalakítási programja kapcsán, amely eredetileg megválna a négy érintett település kisméretű kikötőitől.

A részletekről Lombár Gábor, az önkormányzatokat képviselő Balatoni Szövetség elnöke a távirati irodának úgy számolt be, hogy csütörtökön fogadta őt a BAHART átalakítási tervei miatt kezdeményezett egyeztetésen a többségi állami tulajdonosi jogokat képviselő Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója. Az elnök szavai szerint a megbeszélésen Guller Zoltán arról biztosította, hogy a hajózási társaság reorganizációs terve szerint eladásra szánt négy kikötő sorsáról a polgármesterek egyeztethetnek a BAHART vezérigazgatójával annak érdekében, hogy a szándékaik szerint a hajópihenők közösségi tulajdonban maradjanak.

Egy héttel ezelőtti hivatalos podcastjában a turisztikai ügynökség vezetője elmondta, hogy a 150 éves vállalat 2030-ig tartó korszerűsítési programjával a kormány kiemelt célja, hogy fejlődjön a balatoni hajózás, az ottani vízi turizmus. Már megkezdődött az átalakítás folyamata, amely nagyívű fejlesztéssel egy európai szintű hajózási társaságot hozna létre. Mostanra megérkeztek az új hajóflotta prototípusának tervrajzai, elkészült az új komp, az új katamaránok műszaki dokumentációja, illetve az arról szóló terv is, hogyan fog kinézni a BAHART zászlóshajója. Guller Zoltán közölte, hogy hamarosan kiírják a közbeszerzési pályázatot a hajók gyártására, és a remények szerint már jövőre, legrosszabb esetben 2022-ben Szántód és Tihany között az új kompok közlekedhetnek, miközben mind a két kikötő és azok környéke is megújul.

Az önkormányzatok szövetségével folytatott egyeztetésen a szóban forgó négy közforgalmú kikötőről akkor azt mondta, hogy a reorganizációs tervek szerint nyilvános árverésre bocsátják ezeket a nagyon kisméretű földterületen lévő, használaton kívüli dokkokat is – ezek között van olyan, amelyik egy vagy két hajó fogadására alkalmas. A kikötőkre a partmenti önkormányzatoknak a Balaton-törvény szerint elővásárlási joga van.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.