Ötven új jármű beszerzésére írt ki európai uniós közbeszerzési eljárást a MÁV-Start. A kiírásban húsz kétszáz és harminc 150 ülőhelyes, zéróemissziós, hibrid villamos motorvonat szerepel, amelyek fokozatos ütemezéssel érkeznének egészen 2029-ig. A kettős üzemű motorvonatok beszerzésével a járműállomány környezetvédelmi hatékonyságának jelentős javítása érhető el, az energiahatékonyság növelésével országosan is érzékelhető mértékben csökkenthető a jelenlegi emisszió szintje – írja a cég a honlapján megjelent közleményben.
A beszerzéssel a rendkívül elöregedett távolsági-regionális és interregionális hálózaton közlekedő eszközpark is megújulna. Ebben a szegmensben az elmúlt években leginkább csak jármű-korszerűsítések történtek – emlékeztet a társaság. A számítások alapján jelentős, évi 3,6 milliárd – járművenként átlagosan 73 millió – forint lehet a közvetlen költségmegtakarítás. A vasúttársaság hitelből tervezi megvalósítani a beszerzést.

Fotó: MTI Fotó: Máthé Zoltán
„A múlt év legnagyobb hosszban megvalósult vasúti fejlesztésével, a több mint 46 kilométeres Mezőzombor–Sátoraljaújhely szakasz korszerűsítésével a hazai villamosított vonalszakaszok teljes hálózathoz viszonyított aránya 41 százalékra nőtt. Azon dolgozunk, hogy a következő uniós ciklusban ez az arány mielőbb megközelítse az ötven százalékot. Az új járművek beszerzésével javul a szolgáltatási színvonal, miközben a vasút még inkább környezetkímélő alternatívát kínálhat az autózással szemben.
Néhány éven belül mindenütt a népszerű motorvonatok szállítják az utasokat Budapest elővárosában, térnyerésük minden bizonnyal kedvező fogadtatásra találna a távolsági, regionális forgalomban is” – idézi a közlemény Mosóczi Lászlót, az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedéspolitikáért felelős államtitkárát.