Teljes kapacitással működik a légiáru-szállítás a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtéren, és kulcsszerepet tölt be az ország logisztikai ellátásában – közölte lapunkkal a Budapest Airport. Hogy mindez a világjárvány körülményei között is működhessen, a cégnek sikerült a cargojáratoknak zökkenőmentes, a személyzetek speciális ellenőrzését magában foglaló működési koncepciót kialakítani. Mindennek meg is van az eredménye, hiszen a légiáru-forgalom márciusban 7,18 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi szintet. Az első negyedévben a kezelt mennyiség 33 140 tonna volt, 3,13 százalékkal több, mint 2019-ben.
A növekedéshez hozzájárult az egészségügyi felszerelések és berendezések iránti erőteljes igény, amelyek nagy mennyiségben érkeznek Kínából, hogy aztán eljussanak az ország minden pontjára. Március közepe óta eddig több mint hetven, egészségügyi termékeket (arcmaszkot, gumikesztyűt, lélegeztetőgépet) szállító cargocharterjárat közlekedett Kína és Budapest között, és a menetrend szerinti légiáru-járatok is szállítanak ilyen ellátmányokat. Ugyanakkor a cargoforgalom 80-85 százalékát továbbra is az általános teheráru teszi ki, de az egészségügyi felszerelések jelentősen hozzájárultak a mennyiség növekedéséhez.

Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Öt éve, 2015 óta a Budapest Airport cargo, illetve a repülőtéri légiáru-szállító közösség – a cargopartnerek, légitársaságok, földi kiszolgálók, hatóságok – támogatásával és együttműködésével több sikeres fejlesztést hajtott végre. A repülőtér cargoforgalma 60 százalékkal, évente 100-150 ezer tonnára nőtt, a járathálózat pedig több új járattal és belly cargo (a személyszállító repülőgépek rakterében szállított áru) kapcsolattal bővül. A Budapest Airport csatlakozott a magyarországi logisztikai egyesületekhez, a magyarországi légiáru-szállító közösség pedig a Magyar Szállítmányozók Szövetségéhez. Az elmúlt öt év kétségkívül leglátványosabb eredménye a BUD Cargo City, a repülőtér 32 800 négyzetméteres, modern légiáru-kezelő és -elosztó központjának, illetve a hozzá kapcsolódó, egyszerre akár két 747–8F áruszállító gép kiszolgálására alkalmas forgalmi előtérnek az átadása volt, amelyek immáron teljes kapacitással üzemelnek.