Újra nyitnak az irodaházak

Új irodák tervezésénél alapvető szempont lesz a járvány miatti előírások betartása, a szellősebb terek, nagyobb személyes munkaállomások kialakítása. Bár egyes munkakörökben fennmarad a home office, a nagy irodaházak egészségvédelmi szempontból készen állnak a munkatársak visszatérésére.

2020. 05. 20. 6:39
Az üzemeltetők gyakoribb takarításokat rendeltek el Fotó: Bach Máté
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Felkészültek rá az irodaházak üzemeltetői, hogy a járvány enyhülésével mind több dolgozó visszamehessen a home office-ból a munkahelyére – mondta a Magyar Nemzetnek Takács Ernő, az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület (IFK) elnöke, hangsúlyozva, hogy tagvállalataik bevonásával speciális egészségvédelmi protokollt készítettek. A járvány kitörése után Budapesten a korábbi létszám kevesebb mint harminc százaléka dolgozott a munkahelyén, a többség home office-ban végezte munkáját. A legnagyobb ingatlanfejlesztőket tömörítő egyesület arra számít, hogy az irodaházakban dolgozók létszáma nyár végére érheti el a veszélyhelyzet kihirdetése előtti állapotot, noha egyes tevékenységek és szakmák esetében az otthoni munkavégzés fontos foglalkoztatási forma marad.

Takács Ernő jelezte, a vírushelyzet első fázisában az üzemeltetők kézfertőtlenítő pontokat alakítottak ki, sűrítették a takarításokat és tájékoztatókat helyeztek ki. Emellett átállították a gépészeti rendszereket, átprogramozták a légkezelő berendezéseket és a lifteket, kezelték a vízhálózatot. Az IFK elnöke megjegyezte, az intézkedések pénzügyi többletterhet jelentettek az üzemeltetésben, fontos azonban, hogy a bérlő cégek is vegyék ki részüket a védekezés feladataiból.

Az üzemeltetők gyakoribb takarításokat rendeltek el
Fotó: Bach Máté

A növekvő irodai létszámhoz kialakítandó szabályrendszernek Takács Ernő szerint fenntarthatónak és észszerűnek kell lennie, amely elkerüli a túlzásokat. Kiemelt fontosságú a közösségi terek átszervezése (például éttermi asztalokhoz kevesebben üljenek le), mindehhez terelő vonalak és padlójelzések kialakítása szükséges, egyes forgalmas területek használatához pedig idősávokat kell meghatározni. Az IFK tagvállalatai minden irodaházukban kezdeményezik a lépcsőházak közlekedési rendjének átszervezését, a lifthasználatban maximális létszám előírását, az irodák állatbarát működésének szüneteltetését.

Az irodahasználati igények is módosulhatnak. Új épületek fejlesztésénél a vírushelyzet miatt hozott intézkedések tervezési elvekké, alapvető szempontrendszerré nőhetik ki magukat. A megkövetelt nagyobb munkaállomás-távolságok miatt egyes szektorokban már most tapasztalható a bérelt irodai területek növekedése, amit a home office tartós térhódítása kompenzálhat – mutatott rá Takács Ernő.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.