A magyar vasúti járműgyártás történetének eddigi legnagyobb vállalkozása veszi kezdetét a Dunakeszi Járműjavítóban (DJJ). A vállalat új tulajdonosai, a Transmasholding (TMH) csoporthoz tartozó TMH International AG, valamint a Magyar Vagon Zrt. egymilliárd euró (350 milliárd forint) értékű, 1300 vasúti személykocsiról szóló megrendelés nagyobbik részét hozzák a magyar városba, ahol 680 vasúti személykocsit gyártanak az Egyiptomi Nemzeti Vasúttársaság részére. A magyar ipar történetének egyik legnagyobb exportprojektje révén több száz új, magas hozzáadott értéket előállító munkahely jön létre. Magyar beszállítók kapcsolódhatnak be a globális exportértékláncba, amellyel tovább bővül a hazai export és a GDP is. Stratégiai cél, hogy a DJJ Közép-Európa egyik legnagyobb vasúti járműgyártó és -karbantartó központjává váljon.
Az európai gazdák számára katasztrófa lenne Ukrajna uniós csatlakozása
Ukrajna 41 millió hektár mezőgazdasági területtel rendelkezik, ahol hatalmas élelmiszeripari üzemeket működtetnek, ezáltal gyakorlatilag romba döntenék az európai agrárélelmiszer-gazdaságot − mutatott rá Jakab István.