Az úthálózat fejlesztése 3200 milliárd forintból valósul meg

A hazai úthálózat fejlesztése 3200 milliárd forintból valósul meg 2024-ig, ebből 1800 milliárd forint hazai költségvetési forrás – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára pénteken Rajkán, az M15-ös autóút autópályává történő bővítésének záró-sajtótájékoztatóján.

Forrás: MTI2020. 06. 26. 14:29
NAGY Istvn
Rajka, 2020. június 26. Nagy István agrárminiszter, a térség fideszes országgyûlési képviselõje beszédet mond az M15-ös autóút 2x2 sávos autópályává történõ bõvítésének záró sajtótájékoztatóján Rajka közelében, az autópálya leendõ Márialigeti pihenõjénél 2020. június 26-án. MTI/Krizsán Csaba Fotó: Krizsán Csaba
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tóth Péter kiemelte: a fejlesztések fő célja, hogy a megyei jogú városok és a kiemelt gazdasági területek bekapcsolódjanak a gyorsforgalmi hálózatba négysávos utakkal, az autópályák és autóutak elérjék az országhatárt, és az ország bármely településéről fél órán belül elérhető legyen egy négysávos út.

2010 óta mintegy ötszáz kilométer autópálya vagy autóút épült meg és hatezer kilométernyi út újult meg – mondta, hozzátéve, hogy míg 2010-ben három országhatár volt elérhető négysávos úton, ma már kétszer annyi.

Hangsúlyozta, hogy az M15-ös autópálya tavaly decemberi átadásával a magyar–szlovák közlekedési kapcsolatok bővültek. 2010 óta több Ipoly-híd épült meg, és őszre befejeződik az új komáromi Duna-híd kivitelezése is – tette hozzá.

Kitért arra is, hogy az M70-es úttal négysávos kapcsolat épült ki Szlovénia felé, emellett folyamatban van az M30-as út kivitelezése, amellyel Kassáig lehet majd négysávos úton közlekedni.

Nagy István agrárminiszter, a térség fideszes országgyűlési képviselője azt mondta, hogy az M15-ös autópálya segíti és hosszú távon kihatással van a visegrádi országok kapcsolatára. Korábban nehézséget okozott, hogy nem volt megfelelő közúti összeköttetés, december óta azonban autópályán lehet eljutni Budapestről Pozsonyba és Prágába – tette hozzá.

A további politikai és gazdasági kapcsolataink megerősítése érdekében ez fontos beruházás volt – fogalmazott a miniszter. Hozzátette, hogy a korábban halálútként emlegetett M15-ös, ahol a bővítés előtt nagy volt a forgalom és sok baleset történt, az „élet útjává” vált abból a szempontból is, hogy gazdaságélénkítést jelenthet a térségnek.

Kiss Vince, Nagy István és Tóth Péter
Fotó: MTI/Krizsán Csaba

Vizi Norbert, a beruházó Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő Zrt. projektiroda vezetője elmondta, hogy a 19,5 milliárd forintból autópályává bővített M15-ös úton tavaly decemberre elkészültek azokkal a munkálatokkal, amelyek lehetővé tették, hogy a sztráda minden sávját át tudták adni a forgalomnak. Az elmúlt fél évben egyebek mellett a vízelvezetést építették ki, összekötő utakat és járdát alakítottak ki az egykori rajkai határátkelő épületénél, emellett beüzemelték az üzemi hírközlési rendszert.

Kiss Vince, Rajka polgármestere azt emelte ki, hogy a kiépült fel- és lehajtókkal lehetővé vált a térség gazdasági fejlődése. Kitért arra is, hogy a decemberi átadás óta nem történt baleset az úton.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.