Már nem érhetők el az autókereskedők honlapján az új Ladák: a Vesta, a 4×4 – korábbi nevén Niva –, a Kalina. Sajtóhírek szerint a forgalmazó Lada Hungary a héten jelenti be hivatalosan, hogy befejezi a tevékenységét hazánkban. A döntés hátterében nem üzletpolitikai megfontolások húzódnak, hanem az unió károsanyag-kibocsátási előírásainak a szigorodása. Az oroszok által fejlesztett 1,6-os, négyhengeres benzinmotort már nem lehet alkalmassá tenni a kilométerenként 95 gramm szén-dioxid-kibocsátásra, miközben az európai versenytársak egyliteres, háromhengeres, turbós motorokkal sem tudják teljesíteni. A Lada kivonulása nem váratlan fejlemény, Ormos István, a Duna Autó alapító tulajdonosa több mint egy évvel ezelőtt elmondta kérdésemre, hogy a Lada hónapjai meg vannak számlálva az uniós országokban. Pedig ez a Lada már nem az a Lada, ami gyártása kezdetekor volt. A Togliatti gyárat a FIAT közreműködésével építették fel, a mostani modelleket Renault–Dacia műszaki alapokon fejlesztették. A Renault, ha érdekében áll, beépíthette volna a Ladákba is a francia fejlesztésű, korszerű motorokat. Bizonyára úgy gondolták, hogy az orosz piac elég nagy, hogy megéljen belőle a márka.
Az agrárium a szuverenitás egyik pillére
Varga Mihály: A kormány kiáll a magyar gazdák érdekei mellett.