A Transmashholding International AG (TMH) a napokban 22 harmadosztályú személyszállító kocsit szállított az Egyiptomi Nemzeti Vasutaknak (ENR) Alexandria kikötőjébe. A járműveket a TMH leányvállalata, a TVZ gyártotta az oroszországi Tver gyárában, és június 7-én hajózták be Szentpéterváron – tette közzé a Railwaygazette.com. Az egymilliárd eurós szerződés értelmében a TMH ötszáz harmad-, illetve száznyolcvan másodosztályú, légkondicionálóval ellátott kocsit szállít, amelyekből hatszáznyolcvan járművet szerelnek össze a TMH magyarországi, Dunakeszi üzemében. További ötszáz harmadosztályú, valamint kilencven első osztályú, légkondicionált vagont, illetve harminc büfékocsit kell legyártani a Tverben. – A Covid–19 világjárvány ellenére sikerült időben leszállítani az első kocsikat az egyiptomi vasútnak, és sikeresen befejezték a hatósági tesztfutásokat Magyarországon és Egyiptomban – mondta David John, a TMH műszaki igazgatója és az ENR-projekt igazgatója a lap kérdésére.
Mint korábban a Magyar Nemzet is beszámolt róla, az új tulajdonosok komoly szerepet szánnak a Dunakeszi Járműjavító Kft-nek. Több tízmillió eurós beruházást tart szükségesnek a gyár üzletrészeinek 90 százalékában a TMH Hungary Invest Zrt-n keresztül ötven százalékban tulajdonos TMH. A másik ötven százalékos tulajdonos, a Magyar Vagon Zrt. (MA-VAG) tulajdonosa, Szalay-Bobrovniczky Kristóf arról beszélt az MTI-nek, hogy a Dunakeszi Járműjavító Kft. fejlesztése jelentősen hozzájárul a magyar GDP-hez.