A koronavírus-járvány hatásait ugyan megérzik a magyar autóbuszgyárak, de ennek ellenére is várható növekedés a gyártási volumenükben. Folyamatosan emelkedhet a Magyarországon készült elektromos buszok száma, hiszen a városi közlekedésben egyre inkább ezek a buszok lesznek a meghatározók, mondta Vincze-Pap Sándor, a Magyar Buszgyártók Szövetségének elnöke az Autopro.hu kérdésére. Az Ikarus Székesfehérvár várhatóan két és fél tucat, a BYD pedig akár 150 elektromos autóbuszt is gyárthat az idén. Ez azt jelenti, hogy a múlt évhez képest legalább 20-25 százalékos növekedést fog elérni a elektromos autóbuszok hazai gyártása. A kormány kifejezetten az elektromos városi autóbuszokban látja a jövőt, így a megrendelők is igyekeznek előnyben részesíteni ezeket. A városi közlekedésben történő új buszok beszerzésére kiírt tenderek többsége már elektromos autóbuszokra fog vonatkozni.

Fotó: Teknős Miklós
A magyarországi gyárakban folyamatosan technológiai fejlesztéseket hajtanak végre, amely létszámnövekedéssel jár. Ez igaz a magyar tulajdonú vállalatokra, mint a Kravtex, az Ikarus Székesfehérvár vagy az Inter Tan-Ker, valamint a kínai BYD esetében is. A beszállítók megtartása is sikeresnek mondható eddig, a hazai buszgyárak a tavalyi gyártási számok elérésére, illetve annak meghaladására törekednek. A tavalyi évben 450 nagybusz készült Magyarországon, amiből 112 darab elektromos, ezeken felül készültek midi- és minibuszok is. Ezek a darabszámok visszaesést mutatnak 2018-hoz képest, viszont a technológiai fejlesztés és a létszámnövekedés nem állt meg.