A német újraegyesítés óta nem volt olyan magas a németországi személygépkocsi-flotta átlagéletkora, mint manapság. A forgalomban lévő személygépkocsik átlagéletkora 9,6 év Németországban, ami nyugat-európai mércével mérve magasnak számít – állapította meg Ferdinand Dudenhöffer, a duisburgi egyetem autóipari tanszékének a professzora, az egyetem CAR-Institute kutatóintézetének vezetője. A szakember továbbá úgy véli, a németországinál is magasabb 10,8 éves uniós átlag pedig a kelet-európai személygépkocsi állomány magas átlagéletkorára vezethető vissza – idézte az MTI, az APA/DPA-ra hivatkozva a nyilatkozatot.
A német szövetségi gépjármű-nyilvántartó hivatal, a Kraftfahrtbundesamt adatai alapján a Németországban forgalomban lévő autók közel egy negyede 15 évnél idősebb, ami 11 millió járművet jelent. Minden tizedik németországi autó több mint húszéves, és minden ötvenedik autó kora meghaladja a harminc évet. A német kormány nagy lehetőséget mulaszt el azzal, hogy az elektromos autók értékesítésének az ösztönzésére helyezi a hangsúlyt, mert ezzel tulajdonképpen figyelmen kívül hagyja az autópiac kilencven százalékát – mutatott rá a duisburgi egyetem autóipari tanszékének a professzora.
Véleménye szerint a modern belsőégésű motoros autók értékesítésének az ösztönzésével fel lehetne lendíteni a bruttó hazai termék nagy részét adó lakossági fogyasztási kiadásokat, emellett a személygépkocsi-állomány megújítása még környezetvédelmi szempontból is nagy előrelépést jelentene.
Az áfa három százalékpontos csökkentése legfeljebb 2,5 százalékos árcsökkenést jelent saját személygépkocsi vásárlásakor, aminek meglehetősen mérsékelt ösztönző hatása van – mondta. Ezért sokkal nagyobb haszna lenne a nagy értékű lakossági vásárlások esetén elengedni az áfát, ami ráadásul az autópiaci forgalom 35 százalékos visszaesése után az autógyártóknak is nagy segítséget jelentene.