Szuperexpresszt fejleszt az orosz vasút a Siemensszel

Felzárkózik a nemzetközi élvonalhoz az orosz állami vasút: a német Siemensszel és a Knorr-Bremsével közösen óránként négyszáz kilométeres sebességre képes szuperexpresszt fejlesztenek. A széles nyomtávon száguldó jármű a Siemens Velaro motorvonaton alapul majd, amely jelenleg is szolgál a Moszkva és Szentpétervár közötti vonalon.

2020. 07. 08. 7:30
Sapsan high speed trains are parked at a Leningradsky railway station in Moscow
Sapsan szerelvények Moszkvában, a Leningradszkij pályaudvaron Fotó: Maxim Shemetov Forrás: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A nagy távolságok és a robosztus, széles nyomtávú vágányok valósággal kikövetelik a szuperexpresszek építését. Az Oroszországi Vasutak (RZSD), vagyis az állami orosz vasúttársaság, az Engineering Centre for Railway Transport (ECRT, Vasúti Közlekedési Mérnök-központ) és a Knorr-Bremse partnerséget alakítottak ki olyan nagy sebességű vonatok fejlesztésére, amelyek óránként négyszáz kilométeres sebességgel kapcsolhatják össze Oroszország legnagyobb városait. A tervek szerint az első nagy sebességű vonatok 2026-ban léphetnek üzembe – tette közzé a Railwaygazette.com. A közelmúltban bejelentett együttműködés kiterjed a mérnöki, tanácsadási és tervezési szolgáltatásokra, valamint a nagy sebességű járművek üzemeltetési és javítási dokumentációjának kidolgozására és oroszországi gyártására.

Az ECRT gördülőállomány-mérnöki innovációs központját tavaly az RZSD, a Sinara Transport és a Siemens Mobility hozta létre azzal a céllal, hogy kifejlesszen egy valóban nagy sebességre képes vasúti platformot. Mindehhez a Knorr-Bremse felkínálja a járművek alrendszereivel kapcsolatos tapasztalatait, hogy segítsen meghatározni a jövőbeni platformok műszaki előírásait. A Knorr a Siemens Mobility Velaro családjának – amely a német ICE szupervonatok egyik változata – 16 Sapsan szerelvényéhez szállított fékberendezéseket. Ezek a vonatok jelenleg Moszkvából Szentpétervárra és Nyizsnyij Novgorodba közlekednek óránként 250 kilométeres sebességgel, és a Siemens további 13 ilyen járműre rendelkezik megrendeléssel. Az RZSD már harmadik alkalommal rendelt a Sapsanokból (magyarul: vándorsólyom). A 2006-os, nyolc szerelvényre szóló alapmegrendelést 2011-ben további nyolccal fejelték meg. A harmadik szállítmányról már korábban megegyeztek a felek, a végleges megrendelésre tavaly került sor. Akkor még tizenegy Sapsan vásárlásáról volt szó, végül az RZSD két szerelvénnyel még többet is kért.

Sapsan szerelvények Moszkvában, a Leningradszkij pályaudvaron
Fotó: Reuters

A Knorr-Bremse célja, hogy segítséget nyújtson a jövő oroszországi szuperexpresszeinek fejlesztésében, és ezáltal hozzájáruljon, hogy még jobb vasúti összeköttetést biztosítson az utasoknak – mondta Harald Schneider, a Knorr-Bremse vasúti járművek rendszerének igazgatósági tagja, a FÁK régióért felelős vezetője a Railwaygazette-nek. Hosszú távon azért is szeretnének együttműködni partnereikkel, hogy termékeiket hozzáigazítsák a széles, 1520 milliméteres nyomtávú vasúti járművek sajátosságaihoz. Szergej Kobzev, az RZSD főigazgató-helyettese és főmérnöke azt mondta, hogy az RZSD és a Knorr-Bremse évek óta sikeresen működnek együtt, és a megállapodás aláírása kétségtelenül hozzájárul majd az oroszországi nagy sebességű vasúti szolgáltatások fejlesztéséhez.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.