Átadták a vasútállomás melletti új buszpályaudvart Esztergomban

Intermodális közlekedési csomópont jött létre. A létesítményt augusztus 20-ától vehetik igénybe az utasok.

Forrás: MTI2020. 08. 18. 15:17
20200213 Győr A Volánbusz és a flottakezelője 352 új, Győrben és Mosonmagyaróváron készült buszt rendelt a Kravtex-Kühne cégcsoporttól. Kész a 352 Credo-busz, jártunk a Kravtex-üzemben. Képen: Szita Gergely és Bella Ervin szerviztechnikusok Fotó: Huszár Gábor HG Kisalföld Fotó: Huszár Gábor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Esztergom vasútállomása mellett kedden átadták a város új buszpályaudvarát. A 240 járatot kiszolgáló létesítménnyel intermodális közlekedési csomópont jött létre, amelyet augusztus 20-ától vehetnek igénybe az utasok. Kikina Artúr, a NIF Zrt. vasútfejlesztési igazgatója elmondta, hogy a nettó 4,1 milliárd forintból elvégzett fejlesztés része a Rákosrendező–Esztergom vasútvonal korszerűsítésének.

Az új buszpályaudvar, valamint a forgalmi irodák, a buszparkoló kialakításához használaton kívüli vasúti területeket vettek igénybe, felújították az oda vezető utakat és két körforgalmat építettek.

Hernádi Ádám (Fidesz–KDNP), Esztergom polgármestere kiemelte, hogy a közösségi közlekedés fejlesztésének következő lépésében a város új, zéró károsanyag-kibocsátású járművek beszerzésére pályázik a Zöld busz programban, erről a napokban írtak alá megállapodást az Innovációs és Technológiai Minisztériummal.

Kerékgyártó József, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója rámutatott, a komplex fejlesztések nagy vonzerőt jelentenek. A Budapest–Esztergom vonalon hat év alatt hétszeresére nőtt a forgalom, az utasok létszáma évente meghaladja az ötmilliót.

A vezérigazgató bejelentette, augusztus 24-étől folytatódik a Stadler KISS emeletes motorvonatok próbaüzeme, először Vác felé, majd szeptembertől Szolnok irányába.

Az elővárosi forgalomban 2022 végére csak modern szerelvények közlekednek majd, ehhez a Flirt járművek mellé további negyven emeletes motorvonat érkezik – mondta Kerékgyártó József.

Völner Pál (Fidesz), a térség országgyűlési képviselője emlékeztetett arra, hogy a Budapest–Esztergom vonal villamosítása és a hozzá kapcsolódó beruházások 21. századi közlekedést teremtenek a térségben. Dorogon is intermodális csomópont épül és számos állomást tettek kényelmesebbé, biztonságosabbá.

A Rákosrendező–Esztergom közötti 2. számú vasútvonal villamosítási és kapcsolódó építési munkálatai 2016 nyarán kezdődtek. A beruházással 51 kilométeren villamosították a vasútvonalat. A projekt teljes költsége eléri a 120 milliárd forintot.

Esztergomban ötven évig egy családi házakkal és vendéglátóhelyekkel szegélyezett utca kiöblösödésében volt a buszpályaudvar. A forgalom, a járművek indítása és téli melegítése légszennyezéssel és zajjal járt, hosszú ideje zavarta az ott élőket.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.