Leépítés a román Taromnál

Az 1954-ben alapított légitársaság flottája huszonhárom repülőgépből áll, amelyek egy része elavult.

null
. Fotó: GEORGE CALIN Forrás: Fotó: 123RF
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Folytatódik az évek óta veszteséges Tarom román állami légitársaság kényszerű átszervezése, pedig az utóbbi időben kormányzati támogatásban részesült. A stratégia részeként a mintegy ezernyolcszáz alkalmazott közül hétszázat bocsátanak el a cégtől. A bukaresti közszolgálati rádió beszámolója szerint szeptemberben jár le a kollektív munkaszerződés, amelynek értelmében átszervezés esetén a munkáltatónak nyolchavi fizetésnyi végkielégítést kell adnia az alkalmazottaknak.

Aurel Cudov, a Tarom technikai személyzetét képviselő szakszervezet elnöke a vállalat vezetőivel folytatott tárgyalások után arra emlékeztetett, hogy a légitársaság tavasszal 37 millió euró állami hitelt kapott, amelyet augusztusban kellene törlesztenie. Amennyiben a cég megmentésére szánt pénzt nem tudják visszafizetni, akkor azt átszervezési támogatásként kell hasznosítani. Ehhez az Európai Bizottság beleegyezését kérik. – A helyzet nem tragikus, hanem nagyon tragikus – nyomatékosította a szakszervezeti vezető.

A légitársaság ötven célállomásra üzemeltet járatokat Fotó: 123RF

Lucian Bode román közlekedési miniszter néhány nappal ezelőtt még azt mondta: a Tarom pénzügy gondjai üzemanyag-megtakarítással, valamint a bel- és külföldi irodák költségeinek csökkentésével is megoldhatók. – A légitársaságok világszerte, így Romániában is óriási veszteségeket szenvedtek, több mint 95 százalékkal csökkentették járataik számát. A Tarom a válság előtt sem érezte jól magát, elsősorban a nepotizmus kórt kapta el, de voltak más dolgok is ott. Bízom abban, hogy meg lehet menteni a vállalatot. Mindent megteszünk, ami a kormányon múlik – fejtette ki egy korábbi interjúban a tárcavezető. A kormány egyébként további 65 millió euróval kívánja támogatni az állami légitársaságot. A vállalat vezetői szerint a cél az, hogy három éven belül a Tarom korszerű és versenyképes vállalat legyen.

Az 1954-ben alapított román légitársaság ötven célállomásra közlekedtet járatokat, flottája huszonhárom repülőgépből áll, amelyek egy része elavult. 2018-ban a cég 2,7 millió utast szállított romániai járatain, és ezzel a harmadik a piacvezető Wizz Air és a Blue Air diszkont-légitársaságok mögött. A Tarom legutóbb 2007-ben volt nyereséges.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.