Sok család vett új digitális eszközt a járvány miatt

Kevés volt vagy egyáltalán nem volt otthon, esetleg nem volt elég jó minőségű a meglévő kütyü.

Magyar Nemzet
2020. 08. 15. 20:05
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A családok negyedében kellett a szülőknek új elektronikai eszközt venni azért, hogy segítsék a gyerekeket a digitális tanulásra való átállásban – derült ki a Budapest Bank reprezentatív kutatásából. A gyermekek mintegy fele laptopot, negyedük asztali számítógépet, 14 százalékuk mobiltelefont használ a tanuláshoz, minden tizedik pedig tabletet. Új eszköz beszerzésére az esetek felében azért volt szükség, mert nem volt vagy nem volt elég otthon, további 28 százalék pedig úgy válaszolt, hogy ami volt, az már elavult. A válaszadók 61 százaléka kiegészítő eszközöket is beszerzett: fülhallgatót, egeret, webkamerát, mikrofont. Bár tavasszal jelentősen megnőtt az igény a számítástechnikai eszközök és kiegészítők iránt, azonban a válaszadók 63 százaléka úgy tapasztalta, hogy a korábbinál egyáltalán nem volt nehezebb beszerezni őket.

Új számítástechnikai eszközökre átlagosan 125 ezer, új kiegészítőkre pedig 32 ezer forintot költöttek. A termékekért a legtöbben készpénzzel fizettek az üzletben, a többiek az átutalást, a futárnál készpénzzel történő fizetést, valamint az online bankkártyás fizetést választották. Áruhitelt a megkérdezettek két százaléka üzletben, kicsit több mint egy százaléka pedig online igényelt.

A kapcsolattartáshoz több különböző csatornát használtak a tanárok és a diákok, elsősorban a Facebook Messengerrel, a Krétával és e-mailen kommunikáltak, ezeket a válaszadók több mint fele jelölte meg. A Zoomot a megkérdezettek 28 százaléka említette.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.