Az Opel nehéz helyzetbe került Németországban: piaci részesedése a személygépkocsi-üzletágban csak 5,0 százalék volt június végén, és 60 820 autót adtak el. Ez 48,2 százalékkal kevesebb volt, mint az előző év azonos időszakában – közölte az Automobilwoche.de. Ugyanakkor a teljes németországi piac 34,5 százalékkal csökkent a járványügyi intézkedések miatt az első negyedévben. Mint emlékezetes, az Opel többségi tulajdonosa, a General Motors 2017-ben adta el részesedését a francia PSA-csoportnak. A Carlos Tavares vezette gyártó úgy tervezte, hogy az Opel modelljeit a szokásos modellciklusváltás keretén belül francia műszaki alapokra helyezi át, azaz a Corsa vagy az Astra olyan motorokkal, futóművel, padlólemezzel kerül forgalomba, mint a Peugeot- vagy a Citroën-modellek, miközben a külső megjelenésben vagy a beltérben megőrzik az Opelre jellemző konzervatívabb látványelemeket. A mesterterv működőképesnek bizonyult az első években, az egy évtizede veszteségesen működő márka egyik pillanatról a másikra nyereségessé vált. A nagy kérdés azonban az volt, hogy elfogadják-e az Opel hagyományosan német irányultságú és ízlésű piacain a francia műszaki alapokat. Erre a kérdésre adott most kedvezőtlen választ a piac.
Félelmetes hanyatlásba kezdett Németország
Akkora a baj, hogy magával ránthatja Európát.