Szeptembertől hat sávon haladhat a forgalom az M0-s déli hídján

Iskolakezdésre teljes szélességében megnyitják az M0-s déli Duna-hídját a forgalom előtt – közölte az állami beruházó.

Magyar Nemzet
2020. 08. 24. 11:02
null
Az M0 déli szakaszán állandósultak a dugók az M0-on ls a hidakon
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Várhatóan iskolakezdésre kétszer három sávon haladhat a forgalom az M0-s hárosi Duna-hídján – közölte a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) az MTI-vel hétfőn. Mint írták, rövidesen lezáródik az M0-s autóút déli szektorának az M1-es autópálya felé vezető oldalán a folyamatban lévő átfogó vizsgálat első üteme.

A vizsgálat részeként a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Hidak és Szerkezetek Tanszéke által július 30-án elvégzett próbaterhelés adatai alapján az 1990-ben átadott Deák Ferenc (Hárosi) Duna-hídon, a Csepel-szigeti ártéri hídszerkezet 8. számú támaszánál további beavatkozás vált szükségessé, ennek megerősítése augusztus 26-ra elkészül. A munkálatok elvégzése után a Csepel-szigeti ártéri hídon ismételt, a júliusit kiegészítő próbaterhelést tartanak a szakemberek augusztus 27-én reggel – tették hozzá.

Az M0-s déli szakaszán állandósultak a dugók a körgyűrűn és a hidakon

Sikeres mérési eredmények esetén, várhatóan augusztus 28-30. között alakíthatja ki a Magyar Közút Nonprofit Zrt. mindkét hídon a három-három forgalmi sávos forgalmi rendet a 6. számú főúti csomópont teljes értékű megnyitásával együtt. A terelés kialakítása a tervek szerint az iskolakezdésre elkészül, ezzel jelentősen javítva a térségi közlekedés feltételeit. Az új forgalmi rend lehetővé teszi, hogy a szakemberek az első ütemű vizsgálatok során szükségessé vált további átfogó vizsgálatokat biztonságban, a közúti forgalom legkisebb zavarása mellett tudják elvégezni.

A mérések szeptember közepe és október vége között, vasárnap kora délelőtti időszakban történnek majd. A vizsgálat után határozható meg az a végleges műszaki tartalom, amellyel a műtárgy további harmincéves biztonságos működését biztosítani tudjuk – közölte a NIF. Mint írták, az üzemeltető Magyar Közúttal és kivitelezővel együttműködve a híd állapotát a közlekedők biztonsága érdekében fokozottan ellenőrzi.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.