A webes bevásárlást nem akadályozza a pandémia Fotó: 123RF
Jobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.
Tudatosabbá váltak a magyarok, és felkészültebbek a kereskedők a covidjárvány második hullámára, ez meglátszik az ünnepek előtt tervezett vásárlásokon. Már érződik a vírusbetörés egyértelmű nyertesének bizonyuló internetes boltok forgalmán, illetve a fogyasztói magatartáson, hogy a hagyományosan nagy akciókkal zajló novemberi black friday, azaz fekete péntek kampány idén a biztonságos vásárlás és a megfontoltabb pénzügyi magatartás jegyében új színezetet kap.
Békés dilemma a vírusmentes időkben egy budapesti plázában. Idén főleg a weben zajlik majd az akcióvadászat Fotó: Bach Máté
Legújabban felmérték a webáruházak eddigi éveinek legnagyobb bevételű eseménye kapcsán a várható trendeket, amiből kiderül, hogy míg tavaly minden harmadik ember vásárolt valamelyik black friday-akcióban, idén a jövedelemveszteségek ellenére a lakosság fele készül erre.
A Reacty Digital és a LogiNet friss, reprezentatív black friday 2020 kutatása rámutat: már az indulás kezdeti jeleit mutató, hetekig tartó kedvezménykampányban átlagosan negyvenezer forintot terveznek költeni a magyarok.
Tévékészülékekért vívott közelharc a brazíliai São Paulóban korábban. Nem tűnik úgy, hogy nagy spórolásra készülnek itthon a magyarok Fotó: REUTERS/Paulo Whitaker
Megosztott a teljes iparágat lázba hozó kereskedelmi esemény: a koronavírus-járvány árnyékában minden ötödik megkérdezett válaszolta azt, hogy csak az online akciók között kutat majd, míg minden negyedik ember a hagyományos áruházakban is akcióvadászatra indul. A legjellemzőbb érv a kizárólagos internetes vásárlók körében, hogy zavaró számukra a tömeg, ezért választják az otthoni rendelést.
Kevesebben lesznek idén a boltokban, ha elharapózik a járvány. Sok lesz az előrehozott fekete péntek Fotó: Reuters
Már nem újdonság, hogy mindent befolyásol a koronavírus, még a black friday várhatóan népszerű termékköreinek listáját is átrendezte. Viszont kedvező, mert tudatosságra utal, hogy az egészségvédelemmel, megelőzéssel, illetve a wellnesszel kapcsolatos ajándékokat az internetezők közel negyede a beszerzési lista élén tartja számon a közelgő karácsonyt tervezgetve.
Ahogy tavaly, novemberben a kiskereskedelmi forgalomban növekedés jöhet. Eközben nem árt ügyelni a biztonságos vásárlás szabályaira Fotó: Havran Zoltán
Eközben idén is klasszikusan teljesül a divatcikkek toronymagas keresettsége, illetve a játékok, a szórakoztató elektronikai cikkek, a mobiltelefonok, a lakberendezési tárgyak, bútorok, háztartási gépek iránti magas igény a fekete péntek, várhatóan hetekig tartó vásárlási lázában, amelyre több iparág készül. A szolgáltatások közül ugyanis például a szállásfoglalás is nagy arányban kerül majd a kosarakba – vetíti előre a felmérés.
Tavasszal leszakadtak a bezárt butikok, az internetes boltokban pedig megszaladt a divatcikkek keresettsége Fotó: Reuters
A következetesség más téren is megmutatkozik: a vevők háromnegyede az ár-összehasonlító oldalakon méri össze az akciósan kínált termékeket, illetve több weboldalt megnéz a legjobb kedvezmények érdekében. A black friday fogyasztói között van, aki az akció mögötti százalék mértékétől jön lázba, másoknak pedig a kedvenc márkanév jelenti a garanciát arra, hogy valóban kézhez kapja majd a vágyott csomagot.
Nem bízzák a véletlenre: lényegében mindenféle iparcikk, szokványos vagy népszerű használati eszköz részt vesz az akciózásban Fotó: MTI
Azt is megállapították, hogy már kevésbé diktál az árérzékenység: 2020-ra a megkérdezetteknek az lett a legfontosabb, hogy megbízható, ismert helyről vásároljanak az akciós időszakokban. Az akció mértékét csak minden ötödik válaszadó emelte ki fő prioritásként, míg az előbbi feltételt sokkal többen.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
A Magyar Nemzet közéleti napilap konzervatív, nemzeti alapról, a tényekre építve adja közre a legfontosabb társadalmi, politikai, gazdasági, kulturális és sport témájú információkat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.