A vírushatás vetette vissza a használt autók behozatalát

Negyedével kevesebb volt a használt gépjárművek importja októberben, mint tavaly ilyenkor, tette közzé a Jóautók.hu.

2020. 11. 04. 9:42
Budapest, 2013. szeptember 7. Érdeklődők a Fővárosi Autópiacon, a XIX. kerületi Nagykőrösi úton 2013. szeptember 7-én. MTI Fotó: Kovács Tamás Fotó: Kovács Tamás
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Idén októberben a DataHouse adatai szerint 11 341 import személyautó került hazai forgalomba Magyarországon, ami tavaly októberhez viszonyítva 24 százalékos visszaesést jelent. Az év első tíz hónapjában összesen 110 264 használt személyautó került be az országba, ami 17 százalékkal marad el az előző év hasonló értékétől.

A koronavírus második hullámának hatására ismét jelentősen erősödött a bizonytalanság az autópiacokon – közölte Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.

 

Érdeklődők az autópiacon
MTI Fotó: Kovács Tamás

 

Míg az előző hónapokban rendre csupán tíz százalékos volt az elmaradás az előző évi volumenekhez képest, a hagyományosan legaktívabb hónapnak számító októberben az import elmaradása ismét elérte a 24 százalékot. Az óvatosság erősödése a hazai autópark utánpótlási forrását jelentő újautópiacon is tetten érhető: míg az előző hónapban 19 százalékkal több, októberben ismét négy százalékkal kevesebb új személygépkocsit adtak el, mint egy évvel korábban.

A JóAutók.hu előrejelzése szerint a jelenlegi piaci környezetben (a drasztikus járványügyi szigorítások elkerülése esetén) éves szinten 125 ezer használt autó importjára számíthatunk 2020-ban, ami húsz százalékkal marad el a 2019-ben tapasztalt 156 ezres értéktől.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.