A webáruházak vihetik el a nyertesnek járó díjat

A Black Friday idén a karácsonyt megelőző vásárlások korábbinál is hangsúlyosabb időszaka lehet, a novemberi e-kereskedelmi forgalom volumene túlnőheti a tavalyi 88 milliárd forintot.

Magyar Nemzet
2020. 11. 04. 8:50
Olyan webáruházakat keressünk, amely lehetőséget biztosít az utánvétes fizetésre Fotó: Katona Vanda
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tör előre a webkereskedelem: 2020-ban jelentős lökést adott a pandémia az internetes áruházaknak, ahol a második negyedévben a teljes kiskereskedelmi forgalom közel tíz százaléka bonyolódott. Az e-piac tehát egyike azon kevés gazdasági területeknek, amelyeknek a koronavírus-járvány jelentős fejlődési lehetőséget hozott.

Egyre többeknek illeszkedik a mindennapjaiba a webáruházas vásárlás
Fotó: 123RF

Kezdetben a korlátozások miatt kényszerűen átterelődött vásárlásokkal duzzadt az eladási volumen a online boltokban, majd kiderült, hogy az otthoni rendelés, házhoz szállítás legnagyobb előnye, hogy vírusbiztos, ezért az új felhasználók közül sokan megtartották az online vásárlás kényelmes formáját. Erre utal az is, hogy a korlátozások nélkül telt júliusban és augusztusban is magas szinten stabilizálódott az e-kereskedelmi eladás: a két hónap során regisztrált 147 milliárd forintos volumen 22 százalékkal volt magasabb, mint egy évvel azelőtt.

Érthető módon erős az árverseny az online térben, ami az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál tapasztalatai szerint amiatt van, mert a vásárlók újra árérzékenyek lettek, és a bizonytalan időszakban tudatosan szűrnek rá az elérhető legalacsonyabb áron elérhető termékekre.

Ma már több biztonságos lehetőség van a kényelmes vásárlásra, fizetésre
Fotó: Katona Vanda

A portál megfigyelte, hogy mostanra nagyon közelítenek egymáshoz az egyes webáruházak árai, ami főként a nagyobb értékű elektronikai cikkeknél figyelhető meg. Ma már a legtöbb kereskedőt összetett árfigyelő szoftverek segítik a megfelelő árazásban, akár óránként korrigálhatják az addigra versenyképtelennek ítélt árazási szinteket.

Nehéz tehát manapság ráfizetni, kis utánajárással meggyőződhet erről a vásárló. Most úgy tűnik, hogy a különböző áruházak árai a legnagyobb forgalmú elektronikai cikkek (mobiltelefonok, okosórák, tabletek) esetében például mindössze 12-15 százalékkal térnek el a kínálati átlagértéktől, míg a tévéknél a különbség csak nyolc százalék. Konyhai gépek esetében (hűtőgép, mosógép, tűzhely) ez az eltérés mindössze öt-hat százalék, a laptopok kínálatában pedig az előző hónap során mindössze három százalékos eltérést regisztráltak a portálnál, amely nagy forgalomra számít a fekete pénteken.

Idén rengeteg csomag fordulhat meg az év végi forgalomban
Fotó: Bach Máté

A black friday hagyományos, amerikai minta alapján szervezett ideje ebben az évben november 27-én érkezik el, de számos webáruház már a megelőző péntekeken is tart ilyen néven komoly akciózást. A black friday idén a karácsonyt megelőző vásárlások korábbinál is hangsúlyosabb időszaka lehet, amely a novemberi e-kereskedelmi forgalom volumenét könnyen a tavalyi 88 milliárd forintos szint fölé is növelheti – jelezték.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.