Felelőtlenül járt el a Strabag a hárosi Duna-híd építésénél

Schanda Tamás azt mondta: – Remélhetjük, hogy a baloldal is tanul a Deák Ferenc híd esetéből.

Forrás: MTI2020. 11. 01. 15:14
DEÁK Ferenc; SCHANDA Tamás János; BÓNA Zoltán
Budapest, 2020. november 1. Schanda Tams, az Innovcis s Technolgiai Minisztrium (ITM) parlamenti s stratgiai llamtitkra (j) s Bna Zoltn, a Fidesz Pest megyei 8-as szm, szigetszentmiklsi vlasztkerletnek orszggylsi kpviselje, parlamenti frakcivezet-helyettese, Pest megye fejlesztsi feladatainak elltsrt felels miniszteri biztos (b) sajttjkoztatt tart a Dek Ferenc hd lbnl Szigetszentmiklson 2020. november 1-jn. Az osztrk Strabag vezette STR M0 Konzorcium nem az elvrhat gondossggal jrt el a Dek Ferencrl elnevezett Hrosi Duna-hd kialaktsnl, a beptett saruk alulmretezs miatt folyamatosan tnkremennek, ami a forgalom mr tbbedszeri lelltshoz vezet. A Nemzeti Infrastruktra Fejleszt Zrt. november 2-tl elrelthatan a ht vgig forgalomterelst knytelen bevezetni, a bal plya hidat az M1 fel ismtelten le kell zrni. Ez az ra annak, hogy az autsok biztonsgban legyenek. A terels 2+2 forgalmi svos ideiglenes kiptst jelent a jobb plya hdon a halszteleki csompont felhajts lezrsval - mondta az llamtitkr. MTI/Mnus Mrton Fotó: Mónus Márton Forrás: MTI/Mónus Márton
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az osztrák Strabag vezette STR M0 konzorcium nem az elvárható gondossággal járt el a Deák Ferencről elnevezett hárosi Duna-híd kialakításánál, a beépített saruk alulméretezés miatt folyamatosan tönkremennek, ami a forgalom már többedszeri leállításához vezetett – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) parlamenti és stratégiai államtitkára vasárnap a hídnál tartott sajtótájékoztatóján.

Schanda Tamás kiemelte: a saruk állapotát szeptembertől folyamatos helyszíni szemlékkel és újonnan kiépített monitoringrendszerrel is ellenőrzik, mióta korábban már eltörött egy. E hét szerdán egy másik saru is eltört, bár a károsodás mértéke nem indokolta a híd azonnali lezárását, de sürgős és sokaknak nehézségeket okozó intézkedésekre van szükség.

Hangsúlyozta: a konzorciumvezető Strabag és a hídszerkezeti munkákkal megbízott alvállalkozója, az A-Híd nyilvánvaló módon felelőtlenül járt el, hibázott a sarutípus kiválasztásánál.

A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. hétfőtől előreláthatóan vasárnapig forgalomterelést kénytelen bevezetni, a bal pályahidat az M1 felé ismételten le kell zárni. Ez az ára annak, hogy az autósok biztonságban legyenek. A terelés 2+2 forgalmi sávos ideiglenes kiépítést jelent a jobb pályahídon a halászteleki csomópont felhajtásának lezárásával – ismertette.

Schanda Tamás kiemelte: az M0 déli szektora Magyarország legnagyobb forgalmú útszakasza,és az egyetlen, amelyen napi átlagban több mint százezer jármű halad át.

Közölte, a rendkívüli terhelésre a szakasz már ma sem lenne alkalmas, ha a bővítéséről nem gondoskodott volna a polgári-nemzeti kormány az elmúlt évtized első felében. A fejlesztések eredményeként az M0 – az M1 és M5 autópályák között mindkét irányban – három-három sávossá vált. A kapacitásbővítés után a szektor terhelése ugrásszerűen nőtt tovább, a több évtizede épült pályaelemek, műtárgyak felújítása halaszthatatlanná vált.

A jelenleg zajló ütemben az M6 autópálya és az 51. sz. főút közötti szakaszon a bal pálya aszfaltburkolatát teherbíróbb betonra cserélik. A hidakat korszerűsítik, környezetvédelmi és forgalombiztonsági beavatkozásokat végeznek el, mindezt a forgalom lehetőség szerinti folyamatos fenntartása mellett. Az osztrák Strabag vezette STR M0 Konzorcium nyerte el a munkát, és 2018 áprilisában megkezdték a rekonstrukciót.

Fotó: MTI/Mónus Márton

A hídon tavaly májustól szeptemberig végezték el a szükséges sarucseréket, idén áprilisban pedig azt jelentették, hogy elkészültek a bal pályahíd megnyitáshoz szükséges feladatok is. Nem sokkal később azonban a saruk cseréje szükségessé vált, egyikük el is tört.

A saját, súlyos mulasztásuk okozta problémákon lassan fél éve képtelenek felülkerekedni a kivitelezők. Csak az állami vállalatok éberségének köszönhető, hogy ezzel nem sodorták közvetlen veszélybe a közlekedőket – hangsúlyozta Schanda Tamás.

Magyarország legforgalmasabb útszakaszával – és az itt rendszeresen megfordulók idegeivel azért kell tehát csiki-csukit játszani, mert a külföldi cég nem járt el a megfelelő gondossággal – mondta.

Kitért arra is, hogy a Strabaggal kötött, a híd rekonstrukciós munkáiról szóló szerződésnek minden pontját be fogják tartatni.

Minden hibát, felületességet, gondatlanságot számon fognak kérni, a lehető legszigorúbban járnak majd el. Emellett vizsgálják annak a lehetőségeit is, hogy az ilyen hanyagul, felelőtlenül eljáró cégeket miként lehetne egyszer és mindenkorra kizárni a közbeszerzésekből.

– Remélhetjük, hogy a baloldal is tanul a Deák Ferenc híd esetéből

– mondta az államtitkár. Bízik abban, hogy Karácsony Gergely főpolgármester és a budapesti vezetés nem a Strabagra vagy az A-Híd-ra fogja bízni a másik budapesti híd, a Lánchíd felújítását.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.