A Mol Bubi teljesen új dimenziókat nyitott a budapesti közösségi közlekedésben. Mára a rendszer megvalósította eredeti célját, hozzájárult a kerékpározás mint reális városi közlekedési alternatíva elfogadtatásához, népszerűsítéséhez. A sikeres bevezetésnek köszönhetően egy széles körben ismert, elismert (például a Forbes 2015-ben a legtrendibb magyar márkák közé választotta), értékes brand jött létre a megosztáson alapuló közlekedési eszközök piacán.
A népszerű közbringarendszer 2014 óta elérhető Budapesten, hat év után azonban elérkezett az ideje annak, hogy alapjaiban újuljon meg a szolgáltatás: a felhasználói igények és a szokások, valamint a technológiai lehetőségek is jelentősen megváltoztak ez idő alatt. Ezért írt ki közbeszerzést a vállalat a rendszer átalakítására, ennek köszönhetően az új Mol Bubi 2021 tavaszától lesz elérhető a felhasználók számára.
Tavaszig szünetel a szolgáltatás
A jelenleg érvényben lévő üzemeltetői szerződés 2020. november 29-én jár le, amelyet a BKK nem hosszabbított meg az átmeneti hónapokra, tehát a szolgáltatás tavaszig szünetelni fog. A leállás egyébként is elengedhetetlen lett volna a rendszer átalakításához, erre pedig a téli időszak a legideálisabb: ilyenkor az átlagoshoz képest 90 százalékkal alacsonyabb a kerékpárok kihasználtsága.
A téli hónapokban napi szinten 230-280 bérlés jellemző, de előfordult már olyan nap is, amikor kilencvennél kevesebb felvételt regisztráltak.
A hosszabbítás költségei ezzel szemben irreálisan nagy kiadásokkal terhelték volna a BKK egyébként is megtépázott költségvetését, amely a koronavírusnak betudhatóan megközelítőleg harmincmilliárd forintos hiányt mutat.
Csökkenő szén-dioxid-kibocsátás
A Mol Bubi születése óta a 2071 darab almazöld biciklivel megközelítőleg hárommilliószor utaztak, jellemzően nyolc percig használták a bringákat alkalmanként, amelyekkel összesen hozzávetőleg hatmillió kilométer utat tettek meg, miközben egymillió kilogramm kibocsátott szén-dioxidtól óvták meg Budapestet.
A közbringa népszerűsége a kezdeti lendület után alábbhagyott, ugyanis megmutatkoztak annak hibái: a nehéz kerékpárok, a bonyolult, személyes jelenlétet igénylő regisztrációs rendszer, a 25 ezer forintos kaució, a nehézkes kerékpárfelvétel miatt folyamatosan csökkent a felhasználók száma. Idén tavasszal viszont a százforintos havi díjnak, az online regisztrációnak és a kaució eltörlésének köszönhetően sokan visszatértek a Mol Bubihoz, a rekordszintű új felhasználó nyomán pedig átlépte a százezret a regisztrált ügyfelek száma.