Egy évtizeddel korábban, 2007-ben Boeing 737-es típusú utasszállító repülőgép landolt a Veszprém melletti volt katonai repülőtéren. A Boeing Ferihegyről szállt fel, a százötven utast a BudaWest, vagyis az angol, amerikai és magyar szakmai-pénzügyi befektetők tulajdonában lévő cég utaztatta, amely vállalta, hogy két éven belül megkezdi egy nyilvános kereskedelmi repülőtér működtetését. A fejlesztés nem valósult meg, az érintett önkormányzatok szerződést bontottak a BudaWesttel, és a korábban katonai kézben lévő szentkirályszabadjai légikikötőből azóta sem lett személyszállító gépek fogadó helye.
Annyira nem, hogy hirdetés jelent meg a reptérhez kapcsolódó egyik, negyvenezer négyzetméteres telekről. Eszerint a külterületi építési telek kereskedelmi, szolgáltató gazdasági terület besorolású, mely elsősorban nem jelentős zavaró hatású gazdasági tevékenységi célú épületek elhelyezésére szolgál. Építhetők rajta lakások, irodaépületek, parkolóház, üzemanyagtöltő-állomás vagy sportlétesítmény.

Fotó: MTI/Ujvári Sándor
A szentkirályszabadjai bázison a rendszerváltást megelőzően a 86. helikopterezred állomásozott. 2004. december végén bezárták a repteret. Személyi állományának, technikai eszközeinek részei Szolnokra, kisebb számban a pápai repülőtérre kerültek. A jelenleg üzemen kívüli repülőtér Natura 2000 területet érint, illetve a tervezett le- és felszálló pályairányok alacsonyan (180–500 méter magasságban) húzódnak Balatonalmádi felett. Emiatt a környék lakossága körében erős ellenállás bontakozott ki a repülőtér átépítése, tervezett működése ellen.
A repülőtér közvetlen szomszédságában épült meg a a Honvédelmi Minisztérium logisztikai központja. A létesítmény építése kicsivel több mint egy évig tartott, a központban húszezer négyzetméteren, korszerű körülmények között végezhetik munkájukat a szakemberek.
A Magyar Honvédség 23 ezer raklapnyi és 18 ezer tonnányi hadfelszerelési anyagát kell majd egy modern raktárirányító rendszer segítségével kezelniük, tárolniuk, és a felhasználó alakulatokig eljuttatniuk az itt dolgozó katonáknak. Ez Magyarországon az első olyan új katonai logisztikai központ, mely a honvédelmi és haderőfejlesztési program részeként, zöldmezős beruházásként épült meg több mint tízmilliárd forintból.
A Veol.hu szerint a logisztikai központ egyelőre még várja a honvédség anyagainak beérkezését, azt viszont egyelőre nem tudni, hogy pontosan milyen raktárak készlete kerül ide, tárolnak-e majd esetlegesen veszélyes és robbanóanyagokat vagy például lőszereket a Veszprém közeli komplexumban.
UPDATE
Cikkünk megjelenését követően a repülőteret üzemeltető Hidroplan Nord Kft. megkereste lapunkat. Sörös Lajos ügyvezető igazgató elmondta kérdésünkre, hogy a hirdetés téves információt tartalmazott, ezért kezdeményezték annak megváltoztatását. A hirdetésben szereplő telek a repülőtér környezetében van ugyan, de nem a területén. Hogy pontosan hol helyezkedik el, azt az ügyvezető a helyrajzi szám hiányában nem tudta azonosítani. Az ingatlan eladása nem befolyásolja a repülőtér működését. Sokkal inkább a Covid járvány, emiatt a területen Sörös Lajos tájékoztatása szerint az idei évben gyakorlatilag megszűnt az aktivitás.