Január közepén megérkezik az ország első vasút-villamosa a gyártó Stadler tájékoztatása szerint. A jövő ősztől Szeged és Hódmezővásárhely között közlekedő dízel-villamos hibrid tram-train 37 méter hosszú, 70 tonnás szerelvényeit kamionokkal szállítják Valenciából – közölte a megrendelő MÁV-Start. A tram-train jármű három részben érkezik meg Szentesre. Az összeszerelést követően
a vonali próbákat a Stadler várhatóan februárban kezdheti meg. A gyártó tájékoztatása szerint februárban megérkezik a második tram-train is.
Az első három jármű előreláthatóan 2021 szeptember végén áll forgalomba, november végére pedig már nyolc tram-train kap hatósági engedélyt és közlekedhet Hódmezővásárhely és Szeged között.
A tram-train szerelvénye 216 férőhelyes, melyből 4 mozgássérülthely. Szeged és Hódmezővásárhely városi villamosvonalán a KRESZ előírásai alapján óránként 50 kilométeres maximális sebességgel haladhatnak,
a két város közötti nyílt vonalon dízelmeghajtással, 100 kilométeres sebességgel szállíthatják majd az utasokat.
A komfortos, nagyrészt alacsonypadlós és akadálymentes CityLink járművek a kor követelményeinek megfelelően korszerű utastájékoztató rendszerrel, légkondicionált, világos, tágas utastérrel, korszerű fedélzeti biztonsági kamerarendszerrel rendelkeznek majd. A két multifunkciós térben kerekesszékkel közlekedő utasok, kerékpárok vagy babakocsik szállítása is biztosított.

Fotó: MTI/Máthé Zoltán
A tram-train Szegeden az 1-es villamos vonalán közlekedik Szeged pályaudvartól Szeged-Rókus vasútállomásig, majd a 135-ös számú Szeged–Békéscsaba vasútvonalon halad tovább Hódmezővásárhelyre. A vásárhelyi Népkert állomásnál letér a nagyvasúti vonalról, és villamosüzemre váltva a városon keresztül közlekedik a nagyállomásig.
A tram-train vonalán közel négy kilométeres, egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen, összesen hat megállóval.