Új Duna-híd: új körút épül, kevesebb lesz az autó a Belvárosban (X)

Kevesebb autó a belvárosban, jobb közlekedési kapcsolatok Budapest déli részei között és a környező területek fejlődését hozza magával a tervezett új Duna-híd. Budapesten több mint egy évtizede épült az utolsó híd, a Galvani út térségébe tervezett új átkelő Dél-Budát, Csepelt és Dél-Pestet köti majd össze és naponta 50 ezer gépkocsival tehermentesíti a belvárost.

Forrás: Szponzorált tartalom2020. 12. 22. 23:00
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miközben a Belvárosi szakaszon megközelítőleg egy kilométerenként található átkelési lehetőség, a Duna déli szakaszán csaknem 10 kilométert kell megtenni két híd között. A déli városrészek között a mai napig nincs a városhatáron belüli közvetlen összeköttetés, a Budapesttel 1950-ben egyesült Csepel 70 éve vár arra, hogy Budapesten belül végre átkelő épüljön a budai kerületek felé.

Fotó: BFK

Az új Duna-híd ezt a régi adósságot rendezi, közvetlen összeköttetést teremt Újbuda és Csepel, valamint Ferencváros, Kispest és Kőbánya között. Az új átkelő a Galvani utca – Illatos út vonalában épül meg lehetővé téve a déli városrészek közötti gyorsabb közlekedést. Az utazási idő rövidülésével az érintett településrészek lakói könnyebben jutnak el a szomszédos kerületbe dolgozni, tanulni vagy éppen vásárolni és felesleges kerülők megszűnésével az autók károsanyag-kibocsátása is csökken. Az új Duna-hídon 2x2 közúti sáv mellett kétvágányú villamos is közlekedik majd, valamint kerékpárút és gyalogosjárda szolgálja majd a közlekedőket. A híd megépülésével naponta több mint 50 ezer gépkocsival csökkenhet a belvárosi hidak forgalma.

A Budapest Fejlesztési Központ elődje, a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja egy 2017-ben kiírt nemzetközi tervpályázat alapján a világ egyik legtapasztaltabb hídtervezőit, a holland Buro Happold és a brit UN Studio konzorciumát bízta meg az új Duna-híd megtervezésével. A híd megépítéséről a Kormány 2018 decemberében döntött, a döntést a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2020. február 27-i ülésén megerősítette. Az előkészítő-tervező munkát a Budapest Fejlesztési Központ irányítja.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.