A Bahartnál marad a vitorláskikötők üzemeltetése

Visszavonják a Bahart 11 vitorláskikötőjének üzemeltetésére kiírt pályázatot, így az továbbra is az állami vállalat feladatkörébe tartozik.

2021. 01. 15. 15:49
Októberben és novemberben még indul különjárat a süllő- és a gardafesztiválra Fotó: Éberling András
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

„A Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) igazgatósága kezdeményezi a társaság döntéshozó testületeinél a 11 vitorláskikötő üzemeltetésére kiírt pályázat visszavonását. Amennyiben az igazgatóság döntését a felügyelő bizottság is támogatja, akkor a javaslat végső döntésre a közgyűlés elé kerül” – áll a siófoki székhelyű vállalat lapunknak küldött közleményében.

Nyáron elmaradhatatlan a balatoni nyaralásnál a kompozás, sétahajózás a magyar tengeren Fotó: Éberling András

„A többségi tulajdonos magyar államot képviselő Magyar Turisztikai Ügynökség előzetesen megerősítette, hogy

az igazgatóság döntését a közgyűlésen támogatni fogja, így a kikötők üzemeltetése továbbra is a Bahart feladata marad” –

folytatódik a kommüniké.

„Mivel a pályázat felfüggesztését Witzmann Mihály, a térség országgyűlési képviselőjének kezdeményezésére a Balaton-régió kormánypárti képviselői is támogatják, Veigl Gábor, a Bahart nemrégiben kinevezett vezérigazgatója szeretné alaposan felülvizsgálni Witzmann Mihály és képviselőtársai javaslatait” – fogalmaznak.

„A kikötők üzemeltetésére kiírt pályázat felfüggesztése nem befolyásolja a flotta megújítására, új hajók és kompok beszerzésére vonatkozó terveket”

– zárul a Bahart-közlemény.

Nem befolyásolja a további fejlesztési elképzeléseket a változás Fotó: Éberling András

– Ez jó hír – reagált röviden a kikötők Bahart-kézben tartására a Magyar Vitorlásszövetség volt elnöke. Kollár Lajos professzor emlékeztetett, hogy a hajózási cégnek két nyereséges üzletága van: a kompközlekedés és a vitorláskikötők.

– Kár lett volna megválni tőlük, mert ki tudja, mikor és miként került volna vissza újra a Baharthoz a Marina-lánc – tette hozzá Kollár Lajos.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.