A Covid-járvány második hulláma nem viselte meg a Microsoftot, sőt úgy tűnik, inkább nyertesen jött ki a helyzetből. Egyrészt aktívabbak a felhasználók a járvány miatti kényszerű otthonlét idején, de ami a fontosabb: a reklámozók már a jövőt nézik, a járvány utáni időszakot illetően optimisták, hisz megkezdték a költekezést. A Microsoft által birtokolt LinkedIn közösségi oldal szokatlanul jól teljesített: 2,58 milliárd dolláros bevételt hozott, ami éves alapon 23 százalékos növekedés. A cég korábban nagyjából 15 százalékos bővülésre számított.
A Microsoft vezérigazgatója, Satya Nadella elmondta, hogy mivel az oldalt elsősorban szakmai profiljuk közzétételére, karrierjük építésére alkalmazzák a felhasználók, a reklámozók eleve erősebb célcsoportnak tekintik őket, ezért szívesebben költenek az őket célzó reklámokra.
Fontos még, hogy a portált elkerülték a Twittert és Facebookot érintő politikai viharok az amerikai elnökválasztással kapcsolatban.
A felhőalapú üzletág, az Azure 50 százalékkal növelte árbevételét, miközben elemzők eleve magas, 42 százalékos bővülésre számítottak. A Microsoft teljes negyedéves árbevétele 43 milliárd dollár lett a 40 milliárdos várakozásokkal szemben, az egy részvényre jutó eredmény pedig 2 dollár, miközben az elemzői várakozások átlaga 1,64 dollár volt. A keddi 232 dolláros záróárral számolva – ami egyébként egyúttal örökös csúcs is – 30 körüli P/E érték adódik, ez alapesetben magas lenne, de ilyen növekedési ütem mellett nem nevezhető túlárazottnak a részvény, pedig a vállalat összértéke már a 2000 milliárd dollárt közelíti, miközben pár évvel ezelőtt még ezermilliárdos összértékű céget is nehezen tudott elképzelni a piac.
A Microsoft különlegessége, hogy a jelenlegi legnagyobbak közül már az ezredforduló előtt is a csúcson volt, hisz akkor is elérte az első helyezést a legnagyobb cégek között. Azóta profilt váltott, illetve igazodott a jelenlegi igényekhez, így ismét az élvonalba került.