Megmozgatta a bűnözök fantáziáját a járvány, ezt mutatja, hogy az interneten elkövetett visszaélések száma a négyszeresére növekedett.
A támadások valamennyi bank elektronikusan kapcsolódó ügyfelét érinthetik
– hívta fel a figyelmet az OTP Bank Nyrt.
A pénzintézet két „járvány hozta” elkövetési módot ismertetett, amelyekkel bárkit megtalálhatnak a csalók.

Egyrészt: az emberek megtévesztésének ismert „melegágya” a Facebook közösségi portál. Az oldalon a pénzünkre utazó próbálkozások tipikus ígérete szerint „Gyors és biztonságos hitel X órán belül” elérhető. Ilyen ajánlatoknál az elkövetők a WhatsAppon vagy más csevegőalkalmazáson keresztül veszik fel a kapcsolatot, ám
gyanús jel lehet, hogy ezek az applikációk nem a magyar bankok hivatalos kommunikációs csatornái.
A megtévesztő hitelek általában fogyasztási hitelek, mert azok gyors és átlátható termékként kínálhatók, ugyanakkor fontos, hogy
gyanakodjunk, ha a törlesztőrészletek beszedésére az ajánlattevők egy új bankszámlát nyittatnak,
amelyről a hirdető emeli le az összeget – ehhez nem meglepő módon az internetbanki hozzáférést, illetve annak belépési adatait kérik el. Ne álljunk szóba olyan „szolgáltatóval”, amely magyartalan megkereséssel talál meg – húzták alá a szakértők.

A másik elkövetési módszer szerint
gyakori a piaci ár alatt meghirdetett lakásról szóló felhívás.
A jelentkezőknek az elkövető azt mondja, hogy jelenleg külföldön tartózkodik, ezért személyesen nem tudja megmutatni az ingatlant, de képeket, videófelvételt küld, amelyhez egy programot szükséges telepíteni a számítógépre.
Tudni kell, hogy
a program a valóságban azt a célt szolgálja, hogy összegyűjthessék a gyanútlan áldozat jelszavait, bejelentkezési és személyes adatait a gépéről.
Ráadásul a bűnözők hamisított iratokkal az áldozat SIM-kártyáját is megszerzik a mobilszolgáltatónál, így hozzájutnak az internetbankjához is.

– Magas fokú gondatlanság jellemző az áldozatok részéről az ilyen esetekben, hiszen eleve olyan információkat közölnek magukról, amelyeket egyébként sem kell megtenni – fogalmazott a bank, és
azt kéri a lakosságtól, hogy csak ismert, megbízható szolgáltatóval szerződjenek, a bevált kapcsolatfelvételi csatornákon.