Az adriai cseppfolyósgáz-terminál kapacitása 2,6 milliárd köbméter évente. A következő három évre sikerült értékesíteni az összes kapacitását, 2027-ig nyolcvan százalékát, 2035-ig pedig a felét. A horvát kormány 2016 áprilisában döntött arról, hogy egyelőre nincs szükség nagy kapacitású szárazföldi LNG-terminálra, és először egy úszó terminált épít, amely később alakítható át szárazföldivé. A Kvarner-öbölben létrehozott terminál 2021. január 1-jén kezdte meg kereskedelmi működését. A projekt 233,6 millió euróba (83,7 milliárd forint) került, ebből csak maga az úszó LNG-terminál (FSRU) 160 millió euróba. A horvát kormány százmillió euróval (35,8 milliárd forint) támogatta a krki LNG-terminál megépítését: ötvenmillió euróval 2019-ben és ugyanennyivel tavaly. A projektet az európai uniós európai hálózatfejlesztési eszköz (CEF) koordinációs bizottsága 2017. februári döntése szerint 101,4 millió euróval támogatta. A fennmaradó összeget a horvát kormány által elfogadott finanszírozási terv szerint az LNG Hrvatska vállalat és az ország vezető gáz- és árampiaci állami vállalatai (HEP, Plinacro) biztosították. A Plinacro Zlobin–Omisalj között 16,7 kilométer gázvezetéket is épített, amely összeköti a terminált a szárazfölddel. Ennek értéke 54 millió euró (19,3 milliárd forint), amiből 16 millió euró EU-s támogatás.