A megrendelő MÁV kiválasztotta a jelentkezők közül a nyertest. A szűk keresztmetszetek felszámolása a Budapest (Kelenföld)–Hegyeshalom fővonalon nevű pályázaton – amely az uniós közbeszerzési értesítőben jelent meg – az R-KORD lett a befutó. A cég csaknem 24,2 milliárd forintért két és fél év alatt végzi el a munkát. A beruházás döntő hányadát fedező, mintegy 19 milliárd forintról szóló európai hálózatfinanszírozási eszköz, a Connecting Europe Facility (CEF) támogatási döntésnek köszönhetően a sikeres pályáztatást követően 2020 végén megkötötték a kivitelezési szerződést. A felújítási munkálatok a tervek szerint hamarosan megkezdődhetnek, és várhatóan 2023 augusztusában fejeződhetnek be. A beruházás során kicserélik az elavult elektronikus biztosítóberendezések áramellátó berendezéseit, valamint a biztosítóberendezés kezelőfelületeit a tatai, az almásfüzitői és a hegyeshalmi vasútállomásokon, és ez utóbbit a komáromi állomáson is megújítják. A jelenlegi központi forgalomellenőrzési berendezés helyett egy korszerű, magasabb fejlettségi szintű központi forgalomirányítási rendszert (KÖFI) építenek ki a teljes vasútvonalon.
Mutatjuk, mennyivel drágul a jövő évi autópálya-matrica, már meg is veheti
Nem jó, de nem is tragikus.