Sokadszor is megmentheti az Alitaliát az olasz kormány

Tiltott állami támogatás miatt vizsgálódik az Európai Bizottság, mégis engedélyezte az Alitalia megmentését.

2021. 01. 01. 7:59
People walk in the Alitalia departure hall during a strike by Italy's national airline Alitalia workers at Fiumicino international airport in Rome
Közpénzből tartják életben az Alitaliát Fotó: Max Rossi Forrás: Reuters
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Engedélyezte az Európai Bizottság az olasz államnak, hogy további 73 millió euróval támogassa a gyengélkedő Alitalia légitársaságot. A fuvarozó a pénzt a koronavírus-járvány okozta károk megtérítésére fordíthatja, ezek húsz repülési útvonalon tavaly június közepe és október vége között keletkeztek – derül ki a bizottság közleményéből, amelyet az Aero.de idézett. A korlátozások miatt az olasz nemzeti légitársaság súlyos veszteségeket szenvedett, különösen a nemzetközi és az interkontinentális útvonalakon. Brüsszel ezzel további támogatásokat engedélyez annak az Alitaliának, amelynek szeptemberben már csaknem kétszázmillió euró állami támogatást hagytak jóvá.

A bizottság ugyanakkor két vizsgálatot is folytat azokkal a kilencszázmillió és négyszázmillió eurós kölcsönökkel kapcsolatban, amelyeket Olaszország 2017-ben, illetve 2019-ben nyújtott a légitársaságnak. Egy hasonló vizsgálat eredményeként kellett volna a Malévnek 2012-ben visszafizetnie az állami támogatásokat, és ez vezetett a leállásához, majd később csődbe meneteléhez és felszámolásához.

Közpénzből tartják életben az Alitaliát
Fotó: Reuters

Az Alitalia hosszú ideje veszteséges, ezért most az olasz állam átszervezi és újraindítja Italia Trasporto Aereo (Ita) néven.

Az új nemzeti légitársaság áprilisban indul a repülőgépek és a személyzet körülbelül felével, de célja a flotta és az alkalmazottak létszámának megduplázása 2025-re,

miközben a jövedelmezőség visszatérését már 2023-ban el szeretné érni – közölte a Corriere della Sera. Az Ita néhány napja nyilvánosan bemutatta az újraindítás tervét, amelyet majd az olasz parlamentnek és az Európai Bizottságnak is tanulmányoznia kell. Az ötéves üzleti terv szerint, mint azt Fabio Lazzerini vezérigazgató ismertette, 52 repülőgéppel tervezi (43 rövid és közepes, kilenc hosszú távú, mindegyik bérelt) az új társaság indítását. A kevesebb gép kevesebb embert is jelent: az alkalmazottak kezdetben 5200–5500-an lesznek – mondta Lazzerini. A személyzet végleges száma nagymértékben függ a szakszervezetekkel már megkezdett tárgyalásoktól. Az Ita áprilistól decemberig a cég előzetes tervei szerint 8,2 millió utast szállít majd.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.