Súlyos milliárdokat bukik Budapest Karácsonyék miatt

A főpolgármester korábban megakadályozta, hogy a JCDecaux nyerjen a tenderen. Bár a főváros azóta meggondolta magát, a franciák most már nem akarnak indulni, így milliárdokat buknak a budapestiek az elúszott üzleten – írja online felületén a Mandiner.hu a Világgazdaság cikkére hivatkozva.

Forrás: mandiner, világgazdaság - mediaworks2021. 01. 18. 10:50
KARÁCSONY Gergely; SZÁMADÓ Tamás
A jelek szerint, ha Karácsony és emberei összedugják a fejüket, abból finoman szólva sem származik előnye a fővárosnak Fotó: Koszticsák Szilárd Forrás: MTI/Koszticsák Szilárd
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Több mint egy év után ismét napirendre kerül a budapesti tömegközlekedés reklámhelyeinek kiszervezése. A főváros korábban megakadályozta, most viszont már belemenne, hogy a JCDecaux ajánlata nyerjen, csakhogy a francia hátterű céget a világjárvány miatt már nem érdekli a koncesszió. Ezzel milliárdokat veszít a BKV – adta hírül a Világgazdaság hétfőn.

A budapesti közösségi közlekedési eszközök és közlekedési köztéri reklámhelyek reklámcélú hasznosítása címmel futó közbeszerzést a két fővárosi közlekedési cég még 2019 novemberében nyilvánította eredménytelennek, miután egy Karácsony Gergely főpolgármester által jegyzett közgyűlési határozat ellehetetlenítette a szerződéskötést.

A tender értéke megközelítette a hétmilliárd forintot, a francia érdekeltségű JCDecaux Hungary Zrt. (JCD) négy éven át havi 142 millió forintot fizetett volna a jogért.

A BKV lecsúszott az évi 1,7 milliárdos üzletről

A portál tájékoztatása szerint azonban most már hiába táncolna vissza a városvezetés, a BKV lecsúszott az évi 1,7 milliárdos üzletről. Mindez különösen fájó, mivel ez az összeg majdnem két és félszerese a tömegközlekedési reklámhelyek mostani bérleti díjának. Jelen állás szerint határozatlan idejű szerződések alapján a metró belső felületeit a Promix Zrt. bérli és hasznosítja, minden egyéb reklámhelyet pedig a BKV saját cége, a Peron Reklám Kft. Ebből 2020-ban mintegy 744 millió forint bevétel származott.

Négyéves időtartamra vetítve tehát a budapesti tömegközlekedés csaknem négymilliárd forinttól esik el ahhoz képest, mintha a JCD pályázata győzött volna

– teszi hozzá a Világgazdaság cikke.

Mi lesz ezután?

A fővárosi vállalatok azt ígérték, hogy a befejezetlen eljárást követően új közbeszerzést írnak ki. Ez eddig nem történt meg.

A jelek szerint, ha Karácsony és emberei összedugják a fejüket, abból finoman szólva sem származik előnye a fővárosnak
Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd

A BKV úgy nyilatkozott a Világgazdaságnak, hogy

a hétfőre összehívott BKV-s és BKK-s igazgatósági ülésen kialakult irányvonal függvénye, hogy indul-e új tender a tárgyban. Ennek kapcsán a JCDecaux Hungary Zrt. azt mondta, hogy ha lesz új eljárás, a tartalmának megismerése után döntik csak el, hogy ismét indulnak-e.

Vagyis korántsem biztos, hogy legközelebb is rajtvonalhoz áll a francia multi hazai leányvállalata, ráadásul a világjárvány következtében a kültéri reklámhordozók értékének csökkenése miatt számolni kell azzal, hogy a főváros nem kap majd olyan előnyös ajánlatot, mint az elszalasztott JCDecaux-pályázatban.

A Mandiner.hu cikke IDE kattintva érhető el.

Faképnél hagyták a fővárost a reklámtenderügyben

Csak tavaly egymilliárdot bukott a BKV azon, hogy Karácsony Gergely kezdeményezésére a fővárosi közgyűlés elmeszelte a cég reklámfelületeinek bérbeadásának négy évre szóló kiszervezését. Ráadásul az eset miatt a közlekedési vállalat százhúszmilliós bírságot is kapott. A főváros egy év után felébredt, és mégis tető alá hozta volna a koncessziót. Csakhogy mostanra már nincs kivel, ugyanis az érvényes ajánlatot benyújtó cég a világjárvány okozta válság miatt visszalépett. Így a városvezetés döntése miatt összességében több milliárd forinttól esik el a budapesti tömegközlekedés – írta meg korábban a Vg.hu.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.