Százhetvenöt éves a balatoni hajózás

A 175 éves hagyományhoz hűen idén is nagyszombaton kezdené a szezont a Balatoni Hajózási Zrt., igazodva a járványügyi helyzettel kapcsolatos rendelkezésekhez – jelezte lapunknak a társaság menedzsmentje. Megtudtuk azt is, hogy folyamatban van a flotta korszerűsítését szolgáló új vízi járművek közbeszerzési eljárása, illetve a régiek komfortosítása, vagy lecserélése.

2021. 01. 06. 9:30
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Folytatja a cég megújítására előirányzott, húsz-harminc milliárd forintot igénylő fejlesztést a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart), ennek forrásai a múlt évben történt 6,6 milliárd forintos állami tőkejuttatás és az ingatlaneladásokból várható három-négy milliárd forint, továbbá a pályázati lehetőségek. A kikötők tulajdonjoga továbbra is a hajózási cégé marad, azok 15 évi üzemeltetésére komoly anyagi fedezettel rendelkező vállalkozások pályázatát várják – tudta meg a Magyar Nemzet.

Az új hajók és kompok beszerzési folyamata a közbeszerzés stádiumában van, eredményes pályázat esetén a szerződéskötés az év elején várható. Mivel a tervek engedélyeztetése, a gyártás és a vízi járművek Balatonra szállítása időigényes folyamat, 2021-ben a Bahart még a jelenlegi hajóparkkal biztosítja szolgáltatásait

– közölte a cégvezetés a modernizáció egyik leglátványosabb eseményével kapcsolatos kérdésünkre.

Veigl Gábor, a Bahart múlt év végén kinevezett vezérigazgatója stratégiai fontosságúnak nevezte a balatoni flotta megújítását és a kimondottan utazási célú és turisztikai szolgáltatások színvonalának emelését. Ezért döntött a közgyűlés 2020 tavaszán a korszerűtlen hajók forgalomból való kivonásáról és a fejlesztési tervekhez nem illeszkedő ingatlanok, például a kempingek értékesítéséről.

A balatoni hajózás idén a 175. évfordulóját tartja, amit a Bahart vezetése is méltóképpen, változatos és színes programokkal kíván megünnepelni. Az egész éves eseménysorozatot már múlt ősszel tervezni kezdték, de a programok a vírushelyzettől is függenek.

Ha új hajókkal és kompokkal idén még nem is ünnepelhet a siófoki székhelyű vállalat, azt már tapasztalhatják az utasok, hogy lendületes tempóban folyik a nagy hajók belső felújítása, a bútorzatuk cseréje. Emellett az informatikai fejlesztések is felgyorsulnak, hogy mielőbb megvalósuljon a járvány idején felettébb indokolt, mobiltelefonnal, vagy az automatáknál történő jegyvásárlás. Jó hír a balatoni hajózás kedvelőinek, hogy 2021-ben nem emelkednek a jegyárak.

Széchenyi bejelentése

A Balatoni Gőzhajózási Társaság 1845. december 27-én Pesten tartotta előkészítő ülését, majd miután Széchenyi István javaslatára Kossuth Lajos elkészítette a társaság alapszabályát, 1846. április 2-án Széchenyi István a röpiratában jelentette be a hatvanezer forint alaptőkéjű társaság megalakulását. A 175 éves múltú Bahart céginformáció szerinti jegyzett tőkéje 2019 végén 10,696 milliárd forint, tavalyelőtti árbevétele 3,396 milliárd forint volt. A belvízi személyszállításra létrejött részvénytársaság napjainkban elsősorban a turisztikai piacra koncentrálva látja el tevékenységét.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.