Komáromban, az egykori Osztrák–Magyar Monarchia egyik legjelentősebb kikötővárosának hajógyárában készül a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) megrendelése alapján az a két komp és két katamarán, amelyek az „első kézzelfogható jelei” lesznek a Bahart-flotta 2030-ig tervezett korszerűsítésének. A 119 éves szlovákiai SAM Shipbuilding and Machinery vállalat óriási gyakorlattal rendelkezik a nagyhajó- és a különböző úszóművek gyártásában. Az 1992-ben még állami tulajdonban lévő, majd 1989-ben privatizált SAM labdarúgópálya-méretű üzemcsarnokában egy időben akár kilenc nagyméretű hajó elkészítésén is dolgozhatnak, a cég műhelyeiből kikerülő személyszállító hajók pedig már a világ több országában várják a hosszú folyami vagy tengeri útra indulókat. A SAM a keleti – orosz, ukrán – export mellett többek közt Kína és a Dél-afrikai Köztársaság megrendelésére is készített hajókat és nagy teljesítményű úszódarukat. A komáromi gyár büszkesége mindazonáltal az a OL400 típusú, kabinos felépítésű, luxuskivitelű vízi jármű, amelyet világszerte a legnagyobb és a legszebb folyami hajók között jegyeznek. Mint azt már megírtuk, a balatoni flottakorszerűsítés első lépésének tekinthető, együttesen 5,7 milliárd forintos hajóbeszerzés a magyar kormány közel 6,6 milliárd forintos tőkeemeléséből valósul meg. A Komáromban készülő Bahart-hajók vízre bocsátására 2022 tavaszán várható.
Átadták az Aeroplex Berendezéskarbantartó Központot Maglódon
Nagy Márton: Kiemelten fontos a magas hozzáadott értékű ágazatok támogatása.