Európai helyszínt keres új gyárának a Rivian Automotive Inc., az Amazon.com Inc. által támogatott elektromosjármű-gyártó – tette közzé a Bloomberg hírügynökség az internetes oldalán. A cég először furgonokat gyártana az Amazon kereskedelmi óriásnak, ám később Rivian e-autó modelleket építene a fogyasztóknak.
Több helyszínt mérlegelnek jelenleg is, köztük van az Egyesült Királyság, Németország és Magyarország
– mondták magukat megnevezni nem kívánó illetékesek. A fentiek mellett más helyszíneket is megfontolnak. A Rivian állítólag megkereste a JLL ingatlan szolgáltató céget, hogy segítsen megtalálni a megfelelő helyszínt. A Rivian, az Amazon és a JLL képviselői nem kívántak nyilatkozni a hírügynökségnek.
A Riviant a Teslához hasonlóan esélyesnek tartják, hogy megtörje a hagyományos járműgyártók uralmát. A kaliforniai Irvine vállalat júniusban kezdi meg a pickup modell gyártását és az Egyesült Államokba történő szállítását, amelyet augusztusban egy SUV követ. A Bloomberg News a minap arról számolt be, hogy szeptemberben kíván tőzsdére lépni, potenciálisan több mint ötvenmilliárd dollár értékben.
A Riviantól százezer elektromos szállítókocsit rendelt az Amazon, amely befektetett a cégbe.
Az Amazon azt közölte, hogy 2022-ig tízezer járműre számít, a megrendelés többi része pedig az évtized végéig esedékes. A kisteherautók gyártása várhatóan a negyedik negyedévben kezdődik a Rivian üzemében, az illinois-i Normalban. Az elektromos járművek vásárlásával az Amazon 2030-ig az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását a felére akarja csökkenteni. Az elmúlt években több tízezer hagyományos kisteherautót vásárolt.

A Riviannál háromféle kisteherautó gyártását tervezik, különféle fülkékkel és méretekkel, a különböző rakománytípusokhoz igazítva. A kisteherautók 240-400 mérföldes (500-800 kilométeres) hatótávra képesek. A Rivian eddig több mint nyolcmilliárd dollárt gyűjtött be olyan nagyvállalatoktól és befektetőktől, mint az Amazon, a Ford, a T. Rowe Price és a BlackRock. Az autógyártó értékét a legutóbbi fordulóban 27,6 milliárd dollárra becsülték – mondta a Bloombergnek az ügyet jól ismerő személy. A cégnek több mint 3600 alkalmazottja van a kaliforniai Michiganben és az illinoisi gyárban, amely korábban a japán Mitsubishi Motors tulajdonában volt. A startupot 2009-ben alapította RJ Scaringe, a Massachusettsi Műszaki Intézet munkatársa, aki jelenleg a vezérigazgató.