A Xixo gyártója, a Hell Energy Magyarország Kft. egyike azon magyarországi vállalatoknak, ahol a fenntarthatóság nemcsak elméleti szinten része a vállalati filozófiának, hanem egyben stratégia épül rá, és az valódi tettekben mutatkozik meg. A Hell-csoport éppen ezért immáron garantáltan legalább 75 százalékban újrahasznosított alumíniumból készült italdobozokba tölti a termékeit, ahogy tavalyi bejelentésükben előrevetítették. Az alumíniumbeszállítóval 2020. július 21-én megkötött szerződés értelmében a Hell-csoport a világon az első italgyártó, aki garantáltan a legmagasabb újrahasznosított tartalommal bíró alumíniumot használja csomagolóanyagként február 1-jétől valamennyi italdoboza esetében. A fogyasztók ma már joggal várhatják el a legnagyobb piaci szereplőktől, hogy felelősségtudatos döntéseikkel óvják a bolygót, és példát mutassanak más vállalatok számára is. A prémium minőségű Hydro CIRCAL75 alkalmazása fenntarthatósági szempontból az egész iparág számára mérföldkő, és egyben jó alternatív megoldás az elfogadhatatlan mértékűre nőtt műanyagszennyezés megállításához.
A cégcsoport hosszú távú fenntarthatósági fejlődési programjának köszönhetően folyamatosan növelte portfóliójában az aludobozos termékek arányát, így tavaly már termékeinek 95 százaléka alumíniumdobozban került forgalomba. A cég azt is vállalta, hogy 2025-ig egy százalékra csökkenti a PET-palackok használatát, ígéretét betartva újabb lépésként a műanyag palackos szénsavas italok gyártását leállította.
„A globális szinten is a legnagyobb termékcsoportnál, a szénsavas üdítőitalok kategóriájában szüntetjük meg mai naptól a PET-palackok használatát, hiszen mi valóban betartjuk ígéreteinket! Vállaltuk, hogy a PET-palackos kiszerelések arányát öt százalékról egy százalék alá csökkentjük, és most újabb lépést tettünk ezen célunk elérésében. A környezetvédelmi hatások mellett az sem elhanyagolható, hogy a 250 ml-es aludoboz egypohárnyi mennyiségnek felel meg, ez éppen annyi, amennyit egy alkalommal el tudunk fogyasztani, így a PET-palackokkal szemben ez a kiszerelés nem sarkall túlfogyasztásra sem” – jelentette ki Vecsei Márton, a Xixo márkavezetője.