Teljes termékkategóriából vonja ki a PET-palackot a Xixo

Február 1-jétől a Xixo szénsavas italait kizárólag száz százalékban és végtelenszer újrahasznosítható aludobozba csomagolja a Hell Energy Magyarország Kft., ami egyúttal azt jelenti, hogy a gyártó ebben a termékcsoportban teljesen megszünteti a PET-palackos kiszerelést. A vállalat ezen lépése környezetvédelmi és fenntarthatósági szempontból is példamutató: ma hazánkban a szénsavas üdítők nagy része műanyag palackban kerül a boltok polcaira, és a csomagolás legnagyobb része szemétként végzi, ami köztudottan egyike a Földünket leginkább szennyező és veszélyeztető tevékenységnek.

Forrás: Sajtóközlemény2021. 02. 03. 12:42
Fotó: Oliver Solteszky
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Xixo gyártója, a Hell Energy Magyarország Kft. egyike azon magyarországi vállalatoknak, ahol a fenntarthatóság nemcsak elméleti szinten része a vállalati filozófiának, hanem egyben stratégia épül rá, és az valódi tettekben mutatkozik meg. A Hell-csoport éppen ezért immáron garantáltan legalább 75 százalékban újrahasznosított alumíniumból készült italdobozokba tölti a termékeit, ahogy tavalyi bejelentésükben előrevetítették. Az alumíniumbeszállítóval 2020. július 21-én megkötött szerződés értelmében a Hell-csoport a világon az első italgyártó, aki garantáltan a legmagasabb újrahasznosított tartalommal bíró alumíniumot használja csomagolóanyagként február 1-jétől valamennyi italdoboza esetében. A fogyasztók ma már joggal várhatják el a legnagyobb piaci szereplőktől, hogy felelősségtudatos döntéseikkel óvják a bolygót, és példát mutassanak más vállalatok számára is. A prémium minőségű Hydro CIRCAL75 alkalmazása fenntarthatósági szempontból az egész iparág számára mérföldkő, és egyben jó alternatív megoldás az elfogadhatatlan mértékűre nőtt műanyagszennyezés megállításához.

A cégcsoport hosszú távú fenntarthatósági fejlődési programjának köszönhetően folyamatosan növelte portfóliójában az aludobozos termékek arányát, így tavaly már termékeinek 95 százaléka alumíniumdobozban került forgalomba. A cég azt is vállalta, hogy 2025-ig egy százalékra csökkenti a PET-palackok használatát, ígéretét betartva újabb lépésként a műanyag palackos szénsavas italok gyártását leállította.

„A globális szinten is a legnagyobb termékcsoportnál, a szénsavas üdítőitalok kategóriájában szüntetjük meg mai naptól a PET-palackok használatát, hiszen mi valóban betartjuk ígéreteinket! Vállaltuk, hogy a PET-palackos kiszerelések arányát öt százalékról egy százalék alá csökkentjük, és most újabb lépést tettünk ezen célunk elérésében. A környezetvédelmi hatások mellett az sem elhanyagolható, hogy a 250 ml-es aludoboz egypohárnyi mennyiségnek felel meg, ez éppen annyi, amennyit egy alkalommal el tudunk fogyasztani, így a PET-palackokkal szemben ez a kiszerelés nem sarkall túlfogyasztásra sem” – jelentette ki Vecsei Márton, a Xixo márkavezetője.

A PET-tel szemben az alumínium italdobozok – megfelelő gyűjtés és kezelés mellett – végtelenszer és teljes mértékben, minőségvesztés nélkül újrahasznosíthatók. Hulladékanyagként is a legértékesebbek az összes csomagolás közül, így visszagyűjtésük és újrahasznosításuk is a legkönnyebben, legnagyobb arányban megoldott. A valaha kibocsátott alumínium mintegy 75 százaléka jelenleg is forgalomban van, a hatékony körforgásnak köszönhetően hatvan nappal azután, hogy a fogyasztó a szelektívhulladék-tárolóba dobta, ismételten alumíniumdoboz készülhet belőle. Ezzel szemben a műanyag hulladék legnagyobb része több száz évig veszélyezteti az élővilágot. Az Ellen MacArthur Alapítvány kutatásai alapján az évente előállított 78 millió tonna műanyag csomagolás mindössze 2 százaléka kerül egy „zárt körben” újrahasznosításra.

„A Xixo töretlenül dolgozik a fenntarthatósági programjának megvalósításában, amely nem képzelhető el fogyasztóink közreműködése nélkül. A 2020-as esztendőben szervezett újrahasznosításra ösztönző promóció keretében, vásárlóink segítségével nagyságrendileg négyszázezer aludobozt gyűjtöttünk vissza” – tette hozzá végezetül Vecsei Márton, a Xixo márkavezetője.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.