Nagy tervei vannak a német vasútnak az európai nemzetközi forgalomban. Richard Lutz, a Deutsche Bahn (DB) elnöke a Handelsblattnak adott interjúban beszámolt arról, hogy a DB éppen azt fontolgatja, hogy 2024-től a Berlin és Frankfurt között meglévő ICE-összeköttetést meghosszabbítják Párizsig. Lutz szerint a Frankfurt és Párizs közötti útvonal iránt nagy az érdeklődés. Ez azt jelenti, hogy a jövőben megszűnik az átszállás Frankfurtban, a szerelvények megállás nélkül haladhatnak a két főváros között.
A francia–német közlekedési vegyes bizottság korábban mindössze négy óra időtartamú vonatkapcsolatra tett javaslatot a két főváros között. Jelenleg ugyanez, legalább egy átszállással, jó nyolc-kilenc órát vesz igénybe, néha még többet is.

EPA/SVEN HOPPE GERMANY OUT
Ugyanakkor a tervezett éjszakai vonatok európai nagyvárosi hálózatáról már döntöttek – mondta Lutz. Ennek célja olyan fontos városok összekapcsolása, mint
Párizs, Amszterdam és Brüsszel, Berlin, München, Bécs és Zürich.
De az is világos, hogy a Deutsche Bahn nem maga vesz részt közvetlenül az éjszakai vonatok üzemeltetésében. Ezt az osztrák szövetségi vasútra (ÖBB) bízza, amellyel a DB már régóta együttműködik. Ennek megfelelően az ÖBB a közelmúltban újabb húsz, hétrészes hálókocsi megrendelést adott a Siemensnek. Lutz szerint az európai éjszakai vonatforgalom ismét fellendülhet, a vezető reálisnak tartja az európai éjszakai vonatútvonalak egyre sűrűbb hálózatát.