időjárás 3°C Karola , Károly 2023. január 28.
logo

Újabb tíz névre derülhet fény a brüsszeli korrupciós botrányban

Országos edukációs program a fogyasztókért

Thurzó Katalin
2021.04.12. 08:11
Országos edukációs program a fogyasztókért

Digitális fogyasztóvédelem – a fogyasztóvédelmi feladatok elektronizálása projekt címen átfogó edukációs program hívja fel a figyelmet az egész országban a vásárlók jogaira, a tipikus megtévesztésekre, visszaélésekre. Az 1,7 milliárd forint vissza nem térítendő európai uniós forrással megvalósuló kampány folyamatosan bővülő tartalmai a legnagyobb közösségi oldalakon, a legnépszerűbb videómegosztón és a leglátogatottabb hazai hírportálon érhetők el.

Április 27-én vállalkozói workshoppal folytatódik az a fél éve tartó országos edukációs kampány, amelyben a magyar fogyasztók jogainak hatékonyabb érvényesülése érdekében – főképp az internetes csatornákon – több szakterület összehangolásával hasznos ismereteket közölnek a hatóságok, illetve az egyes vállalkozói területek képviselői.

Megváltoztak a jótállás szabályai januártól, emiatt szükség esetén fontos a sorállás az ügyfélszolgálatokon Fotó: Csapó Balázs Kisalföld

– A folytatásban a cégek jogkövető működését online előadás-sorozat, a téma iránt érdeklődők alaposabb tájékozódását pedig fogyasztóvédelmi podcast segíti. Az április végi eseményhez online csatlakozhatnak a vállalkozások, ahol az élő előadásokat a minisztérium, a fővárosi kormányhivatal és békéltető testületi képviselői tartják. A résztvevőket a hagyományos és internetes kereskedelem szakmai szervezetei és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara toborozzák – hívta fel a Magyar Nemzet figyelmét az Innovációs és Technológiai Minisztérium.

Közölték: a széles társadalmi rétegeket célzó edukációs program és kommunikációs kampány tavaly ősszel több közösségi platformon startolt el, azóta ismerőssé válhattak az úgynevezett Én megmondtam jelenetek, amelyek szerethető karakterek, kvízek és kisfilmek segítségével

hétköznapi helyzetek felidézésével közvetítenek értékes üzeneteket több ezer követőnek, akikből így tudatosabb fogyasztó válhat.

A népszerű videókban a vásárlókat szándékosan megkárosító trükköket vagy éppen a jótállás-szavatosság megújított szabályait ismertetik közérthető nyelven, amit a legnépszerűbb videómegosztó oldal Fogyasztóvédelem csatornáján eddig több mint kétmillióan tekintettek meg – jelezte a szaktárca.

A nyitva tartás is új szabályokat követ, újra elérhető valamennyi bolttípus Fotó: Kurucz Árpád

A május végéig tartó kampányban továbbá olvasható, gazdagon illusztrált összefoglalókat is megjelentetnek különböző internetes felületeken, és előkészületben van egy tematikus podcast-sorozat is, amely tartalmas beszélgetések formájában tájékoztat majd a legidőszerűbb kérdésekről.

– Az a szándék, hogy

tovább erősítsük a lakosság fogyasztói tudatosságát, egyúttal velük vásárlási szituációba kerülő vállalkozások jogkövető magatartását.

A világháló a járványhelyzetben biztonságos terep, és a közvetlen elérés mellett azért is alkalmas közege a szemléletformálásnak, mert a vásárlások egyre nagyobb hányada az internetre tevődik át – jegyezte meg az innovációs minisztérium.

Igazodó szakmapolitika

A koronavírus felgyorsította az elektronikus kereskedelem egyébként is lendületes térnyerését. Az internetes és csomagküldő értékesítés éves teljesítménye 2020-ban múlta felül először az ezermilliárd forintot, korábban hat-hét százalékos részaránya a teljes forgalomból mintegy kilenc százalékot tett ki. A közelmúltban közzétett Fogyasztóvédelmi szakmapolitikai program ennek megfelelően kiemelten kezeli a fogyasztói tudatosság és bizalom erősítését, a fogyasztói jogok bővítését az online térben.

 

Hírlevél feliratkozás
Nem akar lemaradni a Magyar Nemzet cikkeiről? Adja meg a nevét és az e-mail címét, és mi naponta elküldjük Önnek legjobb írásainkat.