Április 27-én vállalkozói workshoppal folytatódik az a fél éve tartó országos edukációs kampány, amelyben a magyar fogyasztók jogainak hatékonyabb érvényesülése érdekében – főképp az internetes csatornákon – több szakterület összehangolásával hasznos ismereteket közölnek a hatóságok, illetve az egyes vállalkozói területek képviselői.

– A folytatásban a cégek jogkövető működését online előadás-sorozat, a téma iránt érdeklődők alaposabb tájékozódását pedig fogyasztóvédelmi podcast segíti. Az április végi eseményhez online csatlakozhatnak a vállalkozások, ahol az élő előadásokat a minisztérium, a fővárosi kormányhivatal és békéltető testületi képviselői tartják. A résztvevőket a hagyományos és internetes kereskedelem szakmai szervezetei és a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara toborozzák – hívta fel a Magyar Nemzet figyelmét az Innovációs és Technológiai Minisztérium.
Közölték: a széles társadalmi rétegeket célzó edukációs program és kommunikációs kampány tavaly ősszel több közösségi platformon startolt el, azóta ismerőssé válhattak az úgynevezett Én megmondtam jelenetek, amelyek szerethető karakterek, kvízek és kisfilmek segítségével
hétköznapi helyzetek felidézésével közvetítenek értékes üzeneteket több ezer követőnek, akikből így tudatosabb fogyasztó válhat.
A népszerű videókban a vásárlókat szándékosan megkárosító trükköket vagy éppen a jótállás-szavatosság megújított szabályait ismertetik közérthető nyelven, amit a legnépszerűbb videómegosztó oldal Fogyasztóvédelem csatornáján eddig több mint kétmillióan tekintettek meg – jelezte a szaktárca.

A május végéig tartó kampányban továbbá olvasható, gazdagon illusztrált összefoglalókat is megjelentetnek különböző internetes felületeken, és előkészületben van egy tematikus podcast-sorozat is, amely tartalmas beszélgetések formájában tájékoztat majd a legidőszerűbb kérdésekről.
– Az a szándék, hogy
tovább erősítsük a lakosság fogyasztói tudatosságát, egyúttal velük vásárlási szituációba kerülő vállalkozások jogkövető magatartását.
A világháló a járványhelyzetben biztonságos terep, és a közvetlen elérés mellett azért is alkalmas közege a szemléletformálásnak, mert a vásárlások egyre nagyobb hányada az internetre tevődik át – jegyezte meg az innovációs minisztérium.
Igazodó szakmapolitika
A koronavírus felgyorsította az elektronikus kereskedelem egyébként is lendületes térnyerését. Az internetes és csomagküldő értékesítés éves teljesítménye 2020-ban múlta felül először az ezermilliárd forintot, korábban hat-hét százalékos részaránya a teljes forgalomból mintegy kilenc százalékot tett ki. A közelmúltban közzétett Fogyasztóvédelmi szakmapolitikai program ennek megfelelően kiemelten kezeli a fogyasztói tudatosság és bizalom erősítését, a fogyasztói jogok bővítését az online térben.