Sok a kérdés az új fogyasztóvédelmi szabályok körül

A kereskedők, forgalmazók gyakran nem nyerészkedési szándékból, hanem információhiány, a szabályok hézagos ismerete miatt mulasztanak.

Magyar Nemzet
2021. 04. 25. 11:39
Az EU-n kívüli – például kínai vagy amerikai – webshopok üzemeltetőinek egyelőre nem kötelező az erős ügyfél-hitelesítés biztosítása Szombathely fotó: Vas Népe / Unger Tamás UT Online vásárlás illusztráció. Fotó: Ungár Tamás Forrás: Vas Népe
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nyártól a piacfelügyeleti hatóságok többletjogosítványokat kapnak főként az online visszaélések megakadályozására. Jövő tavasszal pedig hatályba lépnek a kettős minőséggel szembeni fellépést megalapozó rendelkezések.

„A kereskedők, forgalmazók gyakran nem nyerészkedési szándékból, hanem információhiány, a szabályok hézagos ismerete miatt mulasztanak. A vásárlók jogait erősítő szabályváltozások gyakorlati hasznosulásához ezért is elengedhetetlen a vállalkozók folyamatos tájékoztatása” – szögezte le közleményében az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).

Ezért a Digitális fogyasztóvédelem – a fogyasztóvédelmi feladatok elektronizálása című projekt keretében online előadásokat tesz elérhetővé a tárca a hazai cégeknek, amelyek a közelmúlt és a közeljövő kiemelt jelentőségű fogyasztóvédelmi szabálymódosításairól tájékozódhatnak. A legtöbb vásárlói panaszt kiváltó jótálláshoz, szavatossághoz kapcsolódó előírásokat több mint másfél évtized után újította meg átfogóan az ITM.

A május végéig tartó kampány célja a fogyasztói tudatosság növelése mellett a vállalkozások jogkövető magatartásra ösztönzése, a program 1,7 milliárd forint vissza nem térítendő támogatással jön létre. Az esemény élő közvetítésben 2021. április 27-én követhető nyomon, regisztrálni április 26-án 18 óráig lehet a www.fogyasztovedelem2021.hu oldalon. A rögzített anyag napokon belül szabadon hozzáférhető lesz a Fogyasztóvédelem YouTube-csatornáján.

Az EU-n kívüli – például kínai vagy amerikai – webshopok üzemeltetőinek egyelőre nem kötelező az erős ügyfél-hitelesítés biztosítása. Online vásárlás (illusztráció) Fotó: Vas Népe/Unger Tamás

A keddi workshop előadói a fogyasztóvédelmi intézményrendszert irányító ITM, a hatósági feladatokat ellátó kormányhivatalok és az ingyenes vitarendezésben közreműködő békéltető testületek képviselői lesznek. A már regisztrált résztvevők között jelen vannak a hagyományos és elektronikus kereskedelem legnagyobb forgalmat bonyolító szereplői, például az Aldi, az IKEA és az e-Digital. Az eseményt figyelemmel kísérik az Országos Kereskedelmi Szövetség és a Fogyasztóvédelmi Referens Egyesület is.

A gazdagon illusztrált összefoglalók a legnagyobb hazai hírportál önálló, tematikus aloldalán mutatják be tételesen a jótállás-szavatosság új szabályait. A program részeként készülő tematikus podcast-sorozatban Ugron Zsolna beszélget majd a terület időszerű kérdéseiről Keszthelyi Nikolettával, az ITM fogyasztóvédelemért felelős helyettes államtitkárával.

Az internetes és csomagküldő értékesítés éves teljesítménye 2020-ban múlta felül először az ezermilliárd forintot, részaránya a teljes forgalom 8,6 százalékát tette ki tavaly Magyarországon. Az élelmiszereket, drogériai és háztartási termékeket magába foglaló online FMCG-szektor hazai forgalma éves szinten 65 százalék feletti mértékben bővült.

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.