A nyitás és a gazdaság újraindítása a pincészetek számára a fogyasztókkal való személyes találkozás lehetőségét is jelenti. A járványhelyzet az úgynevezett HoReCa (szállodák, éttermek, kávézók) szektor leállása és a rendezvények elmaradása miatt jelentős hatással volt a borászatokra, ám az új értékesítési lehetőségek révén az ágazat összességében sikeresen átvészelte a lezárást – derült ki az M1 Magyar gazda című műsorának adásából.
A pezsgőértékesítésben az év vége mellett a nyár a legfontosabb szezon, így a májusi nyitás az ágazat szempontjából különösen jókor jött.
A Pezsegj szabadon! kampány 26 hazai pincészet részvételével a tudatos és mértékletes pezsgőfogyasztást népszerűsíti. A kezdeményezés egyik ötletgazdája hazánk első, pezsgőt készítő családi pincészete.
„Büszkén mondhatjuk, hogy több pezsgőkészítőt mi indítottunk el ezen az úton. Több borászatnak készítünk pezsgőt, hogy el tudjanak indulni, hogy aztán saját lábra álljanak” – mondta Garamvári Zsuzsanna, a Garamvári Szőlőbirtok ügyvezetője.
Egyre több magyar borászat készít hagyományos eljárással, palackban hosszan érlelt, prémium minőségű pezsgőket, amelyek nagyon kedveltek a fogyasztók körében. Az elmúlt néhány évben az ital és a fogyasztói trendek is sokat változtak.
A Pezsegj szabadon! kampány arra ösztönzi a fogyasztókat, hogy a pezsgőzést fotókon is örökítsék meg és töltsék fel a kampány honlapjára. A képek felkerülnek egy interaktív Magyarország-térképre, a beküldők pedig megnyerhetik a részt vevő pincészetek ajándékait.
A teljes cikket IDE kattintva olvashatják.
Borítókép: Villány, Magyarország egyik legfejlettebb bortermő vidéke MTVA/Bizományosi: Farkas Melinda