Az újranyitást követően a vállalkozásoknak számos, pandémia okozta piaci kihívással kell megküzdeniük. Míg az ország fővároson kívüli részében a foglalkoztatottak 34 százalékát jegyzi a piaci alapú szolgáltatószektor, főként a turizmus, Budapesten a munkavállalók 62 százalékának megélhetése függ az utazás-vendéglátás terület forgalmától.
A fővárosi vendéglátás ráadásul jelentős részben a várhatóan még hónapokig visszafogott beutazó turizmusra építette működését, és a nyári hullámzás a forgalomban újabb sokkot okozhat a túlélő vállalkozásoknak – állapította meg a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK), amely ennek kivédésére több elemből álló fogyasztásélénkítő programot hirdetett.
A kezdeményezés egyik legfontosabb része az idén tavasszal bejelentett Szolidaritási Alap, amelyből
ötvenmillió forintnyi induló keretet szánnak a budapesti vendéglátás forgalmának kiegyensúlyozására,
hogy tompítsák a cégek veszteségeit.

A program keretében
budapesti üzletek pályázhatnak olyan tíz–ötven fős közösségek vendéglátására, amelynek tagjai a pandémia mindennapjaiban hősiesen helytálltak
az ország működésének fenntartása érdekében. Vagyis például az egészségügyi dolgozók, a rendfenntartók, a pedagógusok, a szülők, a kereskedelmi dolgozók vagy az áruszállítók programjait támogatják az üzletekben.
A meghirdetett keretből
tízezer fő egyszeri, ötezer forintos vendéglátóipari fogyasztását fedezik,
amelynek kapcsán jelezték, hogy a nyertes pályázatok eseményfinanszírozási támogatása fogyasztási kuponok formájában valósul meg.
– Miközben együtt örülünk annak, hogy Budapest újra nyitva lehet, a tavalyi tapasztalatok ismeretében nagyon aggódunk a vendéglátóipari kisvállalkozásaink jövője miatt. A nyitás utáni fogyasztási láz lecsengése, a külföldi vendégek és az üzleti események hiánya, valamint a helyi lakosok nyári elutazásai miatt az előttünk álló hónapokban erősen ingadozó kereslet várható – közölte Nagy Elek elnök.

Szerinte emiatt a járvány előtti forgalom mielőbbi stabilizálása a legfőbb feladat, amihez összefogásra van szükség. Így például a kuponprogram mellett mozgalmat indítanak a tudatos fogyasztás ösztönzésére a közösségi oldalakon és az Újranyitvabp.bkik.hu weboldalon.