Európát, és benne hazánkat áradások, villámárvizek veszélyeztetik ezekben a napokban. A gépkocsik emiatt gyakran meghibásodnak, vagy azért, mert rossz helyen parkoltak, vagy azért, mert a sofőr túl mély vízbe hajtott. Alapvetően
nincs különbség az elektromos autó és a belső égésű motor között, ha nagy a víz – áll a német autóklub, az ADAC közleményében.
A gyárban minden csatlakozó és érintkező, valamint a nagyfeszültségű akkumulátor is vízzáró borítást kap, vagyis nem kell tartani áramütéstől.

MTI/EPA/Sascha Steinbach
Ugyanakkor nem is gondolnánk, hogy a víz milyen jelentős károkat tud okozni az autó működésében – közölte a Duna Autó szakértője lapunkkal. Különösképpen a motor veszélyeztetett, hiszen ha vizet szív, az mechanikai sérüléseket okozhat, melynek orvoslása nagy szervizköltséggel vagy akár motorcserével is járhat. Emellett az alváz közelében elhelyezett vezérlőegységek is érzékenyek a beázásra, sérülhet a légzsákvezérlő és egyéb biztonsági berendezések vezérlője is.
Az alternatív hajtású autók esetében az özönvízszerűen lezúduló víz az akkucsomagban zárlatot okozhat, ami akár annak cseréjével is járhat – ez az e-autók legdrágább alkatrésze.
Ha a víztócsa tengelyig ér, úgy nagy valószínűséggel komolyabb anyagi kár nélkül megússzuk. Ha a víz magassága eléri az ajtót, akkor át kell nézetni a kormányművet, a féltengelyeket, valamint az alsó gömbcsuklókat – mondta Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója. A beázás következtében kialakuló károk alattomosak lehetnek, ugyanis az autó kiszáradása után előfordulhat, hogy bár nem tapasztalunk hibát, de a beázás következményei később mégis jelentkeznek.
Ha a vízszint magasabb, mint az ajtó küszöbe, vagy akár behatolt a belső térbe, nagy valószínűséggel maradandó lesz a kár.
Ezekben az esetekben az ADAC azt javasolja, hogy ellenőrizzék az autó összes olyan alkatrészét, amely vízzel érintkezett, cseréljék ki az övfeszítőket vagy az automatikus övvisszahúzókat. Ezenkívül szennyeződés maradhat a padlóburkolatokban és a szőnyegekben, ezeket a általában ki kell cserélni. Az ajtóborítást és az oldalsó paneleket is le kell venni, hogy ellenőrizni lehessen az üregeket és az ajtó küszöbének belső oldalát, és ezek is cserére szorulhatnak.