Európát, és benne hazánkat áradások, villámárvizek veszélyeztetik ezekben a napokban. A gépkocsik emiatt gyakran meghibásodnak, vagy azért, mert rossz helyen parkoltak, vagy azért, mert a sofőr túl mély vízbe hajtott. Alapvetően
nincs különbség az elektromos autó és a belső égésű motor között, ha nagy a víz – áll a német autóklub, az ADAC közleményében.
A gyárban minden csatlakozó és érintkező, valamint a nagyfeszültségű akkumulátor is vízzáró borítást kap, vagyis nem kell tartani áramütéstől.

MTI/EPA/Sascha Steinbach
Ugyanakkor nem is gondolnánk, hogy a víz milyen jelentős károkat tud okozni az autó működésében – közölte a Duna Autó szakértője lapunkkal. Különösképpen a motor veszélyeztetett, hiszen ha vizet szív, az mechanikai sérüléseket okozhat, melynek orvoslása nagy szervizköltséggel vagy akár motorcserével is járhat. Emellett az alváz közelében elhelyezett vezérlőegységek is érzékenyek a beázásra, sérülhet a légzsákvezérlő és egyéb biztonsági berendezések vezérlője is.
Az alternatív hajtású autók esetében az özönvízszerűen lezúduló víz az akkucsomagban zárlatot okozhat, ami akár annak cseréjével is járhat – ez az e-autók legdrágább alkatrésze.
Ha a víztócsa tengelyig ér, úgy nagy valószínűséggel komolyabb anyagi kár nélkül megússzuk. Ha a víz magassága eléri az ajtót, akkor át kell nézetni a kormányművet, a féltengelyeket, valamint az alsó gömbcsuklókat – mondta Simon Péter, a Duna Autó Zrt. műszaki igazgatója. A beázás következtében kialakuló károk alattomosak lehetnek, ugyanis az autó kiszáradása után előfordulhat, hogy bár nem tapasztalunk hibát, de a beázás következményei később mégis jelentkeznek.
Ha a vízszint magasabb, mint az ajtó küszöbe, vagy akár behatolt a belső térbe, nagy valószínűséggel maradandó lesz a kár.
Ezekben az esetekben az ADAC azt javasolja, hogy ellenőrizzék az autó összes olyan alkatrészét, amely vízzel érintkezett, cseréljék ki az övfeszítőket vagy az automatikus övvisszahúzókat. Ezenkívül szennyeződés maradhat a padlóburkolatokban és a szőnyegekben, ezeket a általában ki kell cserélni. Az ajtóborítást és az oldalsó paneleket is le kell venni, hogy ellenőrizni lehessen az üregeket és az ajtó küszöbének belső oldalát, és ezek is cserére szorulhatnak.



















Szóljon hozzá!
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!