Következő mérkőzések
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc
Olaszország
21:002024. június 15.
Albánia

Drágának tartják a biokerozint a diszkont-légitársaságok

Ellehetetlenítené az alacsony költséggel működő légitársaságok működési modelljét, ha kötelező lenne a bioüzemanyagok használata – mondta a Wizz Air kereskedelmi igazgatója.

2021. 07. 20. 10:04
Budapest, 2016. augusztus 24. Vízsugárral köszöntik magyar olimpiai csapat Rio de Janeiróból érkezõ repülõgépét a Liszt Ferenc-repülõtéren 2016. augusztus 24-én. MTI Fotó: Szigetváry Zsolt
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az ellátás nehézségei és az infrastruktúra jelenlegi hiánya miatt

a bioüzemanyagok megfizethetetlenül drágák az olyan diszkont-légitársaságnak, mint a Wizz Air

– nyilatkozta a légitársaság kereskedelmi vezérigazgatója, George Michalopoulos a Simple Flying kérdésére. Az árkülönbség miatt szóba sem kerülhet, hogy üzleti értelme lenne a bioüzemanyag használatának egy olyan rendkívül költséghatékony fuvarozó esetében, mint a Wizz. Ha a kormányok komoly befektetéseket hajtanak végre, ha a politikai akarat Európa-szerte mindenütt egyformán érvényesül, akkor lehet előrelépést elérni ezen a területen – vélekedett a Wizz Air vezetője. – Jelenleg azt látjuk, hogy bizonyos országok kormányai jelentős beruházásokat hajtanak végre, de ez nem jellemző az egész kontinensre – jelentette ki Michalopoulos.

Személyszállító gép landolás után. Elszállhatnak az üzemanyagköltségek
Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt

A szakember emlékeztetett, hogy az Európai Bizottság a minap ismertette a Fit for 55 csomagot, amely 2030-ig 1990-hez képest a szén-dioxid-kibocsátás 55 százalékos csökkentését kívánja elősegíteni a ReFuelEU Aviation kezdeményezés részeként. Ez azt jelentené, hogy

az EU bármely repülőteréről induló összes repülőgépnek bioüzemanyag és hagyományos kerozin keverékével kellene működnie.

Ezzel szemben a Wizz Air úgy véli, hogy a fenntarthatóságot az szolgálná jobban, ha a légitársaságok új repülőgépekbe fektetnének, és fiatal flottát működtetnének. A Wizz Airé jelenleg a kontinens legfiatalabb gépparkja.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.