Az ellátás nehézségei és az infrastruktúra jelenlegi hiánya miatt
a bioüzemanyagok megfizethetetlenül drágák az olyan diszkont-légitársaságnak, mint a Wizz Air
– nyilatkozta a légitársaság kereskedelmi vezérigazgatója, George Michalopoulos a Simple Flying kérdésére. Az árkülönbség miatt szóba sem kerülhet, hogy üzleti értelme lenne a bioüzemanyag használatának egy olyan rendkívül költséghatékony fuvarozó esetében, mint a Wizz. Ha a kormányok komoly befektetéseket hajtanak végre, ha a politikai akarat Európa-szerte mindenütt egyformán érvényesül, akkor lehet előrelépést elérni ezen a területen – vélekedett a Wizz Air vezetője. – Jelenleg azt látjuk, hogy bizonyos országok kormányai jelentős beruházásokat hajtanak végre, de ez nem jellemző az egész kontinensre – jelentette ki Michalopoulos.

Fotó: MTI/Szigetváry Zsolt
A szakember emlékeztetett, hogy az Európai Bizottság a minap ismertette a Fit for 55 csomagot, amely 2030-ig 1990-hez képest a szén-dioxid-kibocsátás 55 százalékos csökkentését kívánja elősegíteni a ReFuelEU Aviation kezdeményezés részeként. Ez azt jelentené, hogy
az EU bármely repülőteréről induló összes repülőgépnek bioüzemanyag és hagyományos kerozin keverékével kellene működnie.
Ezzel szemben a Wizz Air úgy véli, hogy a fenntarthatóságot az szolgálná jobban, ha a légitársaságok új repülőgépekbe fektetnének, és fiatal flottát működtetnének. A Wizz Airé jelenleg a kontinens legfiatalabb gépparkja.