Letaszították a trónról: a VW Golf nem tudott az első helyre kerülni az eladások tekintetében Európában júliusban. Helyette az oly sokszor lesajnált Dacia márka Sandero nevű kisautójával 2008-as piaci bevezetése óta először szerezte meg az első helyet.
A Renault-hoz tartozó Dacia 20 446 Sanderót adott el, ami hatszázalékos növekedés az egy évvel korábbi adatokhoz képest. VW Golfból 19 425 fogyott, ami 37 százalékos csökkenés – tette közzé az AutomobilWoche.de a Jato Dynamics adatait ismertetve.
Összességében négy hónapos növekedés után az európai személygépkocsi-piac júliusban 24 százalékkal 967 830 új járműre csökkent. Még mindig érezteti hatását a pandémia, és sok gyártónál fordulnak elő gyárleállások a félvezetők hiánya miatt.
A Sandero új generációja népszerű az ügyfelek körében, ami főként az alacsony árnak köszönhető.
A gyártó németországi honlapján a legolcsóbb változat ára 8690 euró, valamivel több mint hárommillió forint, erre az online boltban még kiszállítási költséget számolnak fel. A legdrágább változat 10 290 eurótól, 3,6 millió forinttól kapható.
A Renault diszkontautó-stratégiája krízisek idején működik jól, és most igazi krízis előtt áll a cég. Ugyanis egyetértési megállapodást kötött Kína legnagyobb magánkézben lévő autógyártójával, a Geely-vel a kínai és dél-koreai piacokon való együttműködésről. Csakhogy eközben a Renault továbbra is a Nissannal és a Mitsubishivel alkot szövetséget. Különösen a Nissan vezetői nézik rossz szemmel, hogy a franciák a kínai piacon más stratégiai partner után néztek.
Fotó: MTI/EPA/Martial Trezzini