Négy sávon vezet majd a Felvidékre az M2-es gyorsforgalmi

Mégis megépülhet az M2-es gyorsforgalmi út Vác és az országhatár közötti része. Az első két szakasz tervezésére már kiírta a közbeszerzési felhívást az állami beruházó szervezet. A domborzati viszonyok miatt számos völgyhíd épül majd, a leghosszabb 1205 méter hosszú lesz.

2021. 08. 03. 6:05
null
Göd, 2018. november 14. A fejlesztés alatt álló M2-es autóút épülő gödi szakasza 2018. november 14-én. Az M2-es Budapest-Vác déli csomópont közötti szakaszát gyorsforgalmi úttá fejlesztik, a kivitelezés várhatóan 2019-ben fejeződik be. A fejlesztést követően Budapest és Vác között végig óránként 110 kilométerrel lehet majd haladni. MTI/Máthé Zoltán Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Rohamos ütemben gyarapodik a főváros agglomerációjában a lakosság, tavaly Érd, Gyömrő, Nagytarcsa, Délegyháza, Veresegyház, Dunaharaszti, Szigetszentmiklós népessége nőtt legnagyobb mértékben, akár nyolc százalékkal. A pesti oldalon egyes északi települések, Dunakeszi és Göd több hullámban fogadott be kiköltözőket, így korábban túlestek a nagy ugráson. Csakhogy

minél több az ember, annál többen indulnak el reggelente a fővárosi munkahelyre, iskolába.

A forgalom növekedése, az óriási dugók pedig előbb-utóbb kikényszerítik a közúti kapacitások bővítését.

Az épülő M2-es Gödnél. A határig elérhet majd a négy sáv
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Ez történt a 2-es főúttal is, amely a rendszerváltás idején még kétszer egy sávos út volt, és keresztül vezette a forgalmat a Dunakanyar településeinek kellős közepén. Később elkészült a városokat elkerülő 2/a, majd ezt több ütemben bővítették.

Mire megépült Vác és a főváros között a kétszer két sáv, elkészült a Megyeri híd is, valamint az M0-s további szakaszai, így az M2-es immár a körgyűrűbe csatlakozik.

Az M2-es jelenleg Vác déli csomópontjánál ér véget gyorsforgalmi útként, itt ugyanis alaposan megváltozik a domborzat. Váctól a magyar–szlovák határátkelőig, Parassapusztáig igencsak hegyvidéki a terep. Ezért, valamint mert a szlovák fél más útvonalakat részesített előnyben, sokáig nem volt napirenden az M2-es meghosszabbítása. Ebben történt változás a múlt év végén, az idei év elején, és ennek következtében a fejlesztés felkerült a kormány kiemelt közlekedési projektjeinek listájára.

Mindezek fényében nem meglepő, hogy az M2-es gyorsforgalmi út továbbtervezésére közbeszerzést írt ki a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF). A Vác déli, illetve északi csomópontjától a szlovák határig vezető távot több szakaszra osztották, és az első tervezési munkákat a Váctól északra elterülő területen hirdették meg. A feladat első része

a Nőtincs és Rétság északi csomópont közötti szakasz engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, továbbá a szükséges engedélyek megszerzése.

Az M2-es érintett szakasza 9,5 kilométer hosszú, kétszer két forgalmi sávos, fizikai elválasztással rendelkező gyorsforgalmi út. A második rész a Drégelypalánknál tervezett komplex pihenőhely engedélyezési és kiviteli terveinek elkészítése, továbbá a szükséges engedélyek megszerzése. Az M2-es kétoldali pihenőhelye visszakötést kap a 2-es számú főútra. A létesítendő út fizikai elválasztással rendelkezik majd, szélessége húsz méter lesz. Az útvonalon összesen három külön szintű csomópontot kell megterveznie a nyertes pályázónak, valamint öt völgyhidat. A leghosszabb közülük 1205 méter hosszú, a legnagyobb támaszköz hetvenméteres.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.