Hamarosan forgalomba helyezik az M80 autóút Körmend–Rábafüzes közötti kétszer egysávos, óránként legfeljebb 110 kilométeres sebességet megengedő, összesen 29 kilométeres szakaszát – tette közzé a Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő. Az út a települések hatékony elkerülését, ezzel párhuzamosan pedig a térség nemzetközi elérhetőségét segíti.
Az M80 autóút Vasszentmihálytól Rábafüzesig tartó 9,45 kilométeres szakasza elkészült,
ennek eredményeképp a vasszentmihályi és szentgotthárdi csomópontok közötti 6,6 kilométeres szakaszt már június óta használhatják a közlekedők. A Körmend és Vasszentmihály közötti 19,4 kilométeres szakaszt az ősszel adják át a forgalomnak.
A fejlesztés különlegessége az 570 méter hosszú vasszentmihályi völgyhíd, amelynek építési munkái lezárultak. A híd forgalomba helyezése előtt a napokban a Vas Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság, a rendőrség és az Országos Mentőszolgálat katasztrófafelszámolási gyakorlatot tartott.
Ha baleset történik a völgyhídon, a beavatkozás a szakemberektől speciális felkészültséget igényel. Gondoljunk csak bele,
ha az autópályán történik egy több résztvevős baleset, a mentők gyakran azért nem tudnak gyorsabban a helyszínre érkezni, mert a dugóban álló járművek akadályozzák őket.
Pedig az autópályán van leállósáv. A kétszer egy sávos völgyhídon ellenben nincs, ezért ha bedugul, a segítők nem férnek a sérültekhez, illetve nem tudják elszállítani őket. A mentők most éppen azt gyakorolták, hogyan tudják a sérültet alpintechnikával levinni a hídról.
A 8-as főút Székesfehérvár és Rábafüzes határállomás között vezet, utóbbi Szentgotthárddal szomszédos. A fejéri megyeszékhely és Veszprém, illetve Veszprémtől Herend végéig kétszer kétsávos, onnan Körmendig kétszer egysávos, és több alkalommal települések belterületén át halad a forgalom. Kifejezetten balesetveszélyes szakasz, gyakoriak a frontális ütközések, nemegyszer halálos kimenetelűek. Jó hír, hogy
a Herend és Devecser közötti mintegy harminc kilométeres rész bővítésének az előkészítése megkezdődött,
ugyanis ez a leginkább veszélyeztetett útvonal.
Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd