Sok szó volt mostanában a Tesláról, amely értékét tekintve a legnagyobb cégek közé nőtt, pénzügyi eredményei azonban még jóval elmaradnak azokétól. Elon Musk vállalata jelenleg egy negyedévben 12-13 milliárd dollár árbevételt termel, az összeg a növekvő gyártókapacitással és az eladott autók számával folyamatosan emelkedik. A pillanatnyi állapot így most éves szinten ötvenmilliárd dollár, ami már igen szép tétel, de a többi óriás egy negyedév alatt hoz össze ennyit. Persze ne féltsük a Teslát, jó eséllyel pár év alatt beéri őket.
A Microsoft az ezredforduló előtti időszak ikonikus technológiai cége volt. Akkor a Windows miatt, most pedig ismét évek óta gyorsan fejlődik, ezúttal a felhőalapú üzletág a húzóerő. Az árbevétel a harmadik negyedévben 45 milliárd dollár lett, ami 22 százalékos növekedés az egy évvel korábbi eredményhez képest. Ami ehhez viszonyítva elképesztően nagy szám, az a nettó nyereség: ez 20,5 milliárd dollár lett, ami több mint az árbevétel negyven százaléka, és önmagában is 48 százalékos növekedést jelent egy év alatt.
Érdekesség, hogy a régi termékek, mint a Windows és az Office, továbbra is szép, sőt növekvő bevételt hoznak.
A Microsoft tőzsdei teljesítménye megfelel a fundamentumok erősödésének: a cég teljes értéke jelenleg 2,4 ezermilliárd dollár, miközben öt éve ennek még csak az ötöde volt. Csak egy cég van, amelyik még ennél is nagyobb: az Apple, amelynek negyedéves árbevétele már nyolcvanmilliárd dollár körül mozog, vagyis éves szinten 320 milliárdot könyvelhet el.
Ugyancsak hatalmas, negyedéves szinten 65 milliárd dolláros árbevételről számolt be a Google anyavállalata, az Alphabet. Ebből 53 milliárd a Google reklámbevétele, ami a tavalyi hasonló időszakban csak 37 milliárd volt. A YouTube immár több mint hétmilliárd dollárral járult hozzá a reklámbevételekhez a negyedévben, míg tavaly ez az összeg csak ötmilliárd volt. A felhőalapú üzletág árbevétele ötmilliárd dollár, jóval kisebb, mint a Microsoft esetében, viszont ez 45 százalékos növekedést jelent egy év alatt, és a cég szeretne is
felzárkózni az üzletágban a jelenlegi két vezetőhöz, a Microsofthoz és az Amazonhoz.
A Facebook is beszámolt harmadik negyedévéről. Már maga a cég is figyelmeztetést adott ki korábban arról, hogy lassulás várható a növekedési ütemben, miután a teljes emberiségen belül lényegében mindenki a felhasználójuk, aki erre kapható. Csaknem kétmilliárdan használják a platformot napi rendszerességgel, a havonta aktívak száma pedig közelíti a hárommilliárdot. Miután az emberiség jelenleg 7,8 milliárd főt számlál és ebből nagyjából hatmilliárd a 12 éven felüli (elvileg ez a korhatár, ami fölött használni lehet a Facebookot), szinte tényleg minden lehetséges felhasználót elért a cég. Az árbevétel a harmadik negyedévben 29 milliárd dollár lett, valamivel kevesebb, mint az elemzői várakozások átlaga, az egy felhasználóra jutó árbevétel így tíz dollár körül alakul.