Az európai egyesült repülőgépgyártó, az Airbus közelmúltbeli hatalmas új megrendelései megerősítették a céget abban, hogy az A320-as család keskeny törzsű repülőgépei gyártását a havi hatvanöt darabos cél fölé emelje – értesült a Reuters. A gyártó a Qantasszal és az Air France–KLM-mel kötött nagy értékű megállapodásokat újabb flottaszállításról. Az Airbus hónapok óta érvelt amellett, hogy a világjárvány után az iparág legnépszerűbb keskeny törzsű modelljei iránti kereslet indokolja a kibocsátás növekedését a válság előtti teljesítményhez képest.
Az Airbus A320-as család gyártása 2019-ben elérte a havi hatvandarabos rekordot, majd havi negyvenre esett vissza, amikor a válság tavaly elérte a légi közlekedést. Az Airbus most azt tervezi, hogy havi hatvanötre növeli a kibocsátását, de egyes vezetők szerint akár hetvenötről is szó lehet.
A motorgyártók és néhány más beszállító ugyanakkor fenntartásaiknak adtak hangot, attól tartva, hogy a kereslet növekedése rövid életű lesz, és rontja a régebbi repülőgépek karbantartásának jövedelmezőséget. A legújabb Airbus-megrendelések azonban jelentős áttörést hoztak az amerikai Pratt & Whitney hajtóműgyártó cég számára.
Eközben a nagy versenytárs, az amerikai Boeing folyamatosan veszít piacot a keskeny törzsű utasszállítók szegmensében. A napokban több európai légitársaság jelezte, hogy az Airbus termékeire vált.
A Boeing várhatóan az áruszállító gépekkel vághat vissza. A 777X-es teherszállító változatára nagy megrendelést kapott
a Qatar Airwaystől a jövő évre.
Borítókép: Új gépet építenek az Airbus toulouse-i gyárában (Fotó: Reuters/Regis Duvignau)