Egyre bővül a magyar futárszolgáltatás piaca

A csomagok és futárküldemények globális piaca 2020-ban 13 százalékkal nőtt.

Magyar Nemzet
2022. 01. 22. 14:38
Szalóky Alíz
Budapest, 2016. február 26. Szalóky Alíz kerékpáros futár csomagot kézbesít a lágymányosi lakótelepen 2016. február 26-án.1911-ben ünnepelték meg először a nemzetközi nőnapot, amelynek időpontja 1913 óta március 8. A nők jogai és a nemzetközi béke napját 1977-ben tette hivatalos ünneppé az ENSZ-közgyűlés. MTI Fotó: Kallos Bea Fotó: Kallos Bea
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bíró Koppány Ajtony, a Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetségének (MLSZKSZ) főtitkára szerint folyamatosan bővül a magyarországi futárszolgáltatás piaca, főként az e-kereskedelem fejlődésére alapozva. A szakember azonban rámutatott: a futárszolgáltatás piacáról készült önálló elemzés hiányában inkább a jellemző folyamatokról lehet beszélni, a szövetség tagjaitól a szakmai szervezethez beérkezett adatok alapján például az látszik, hogy 

a futárszolgáltató cégek árbevételi átlaga 36 százalékkal növekedett 2020-ban, ami összhangban van az e-kereskedelmi piac 45 százalék körüli növekedésével.

A 2021-re vonatkozó adatok a szövetséghez tartozó cégektől még nem érkeztek be, de minden bizonnyal ezek is bővülést mutatnak majd, hiszen az e-kereskedelem bővülését mintegy húszszázalékosra becsülik a szakértők – jegyezte meg Bíró Koppány Ajtony.

A főtitkár kifejtette: az e-kereskedelem logisztikai szolgáltatási piacát egyértelműen a nagy szolgáltatók és a logisztikai integrátorok uralják. A magyar piacon jelen van több nagy nemzetközi futárszolgálati szolgáltató, úgymint a GLS, a DPD, a Trans-O-Flex, a Raben Trans, a nagy logisztikai integrátorok – a DHL, a UPS, a TNT – is aktivak az e-kereskedelmi területen. Jelentős szolgáltató még a Magyar Posta, illetve a Sprinter, és főleg Budapesten számos helyi kis futárszolgálat is működik – sorolta.

Bíró Koppány Ajtony szerint a hazai futárpiac dinamikus bővülése a kis szolgáltatóknak is kellő fejlődési lehetőséget biztosít; folyamatos az új belépők megjelenése, miközben egyes régebbi szereplők távozni kényszerülnek.

A Transport Intelligence (TI) és az Upply elemzőinek előrejelzése szerint – amelyet az árufuvarozási és logisztikai portál, a Transinfo ismertetett korábban – a járvány sújtotta 2020-as év után, amikor a futár- és expressz küldemények globális piacán robbanásszerű növekedés következett be, a következő években ez a növekedés lassul, de továbbra is, éves szinten, 7 százalék körül marad. 

A csomagok és futárküldemények globális piaca 2020-ban 13 százalékkal nőtt, a belföldi és a nemzetközi küldemények piaca 13,2 és 12,5 százalékkal bővült.

A növekedés vezetője Észak-Amerika volt, amikor a piac több mint 15 százalékkal nőtt 2019-hez képest. A TI és az Upply elemzői azt jósolják, hogy a világ expressz- és futárküldeményei piacának értéke 2025-ben több mint 62 százalékkal lesz nagyobb, mint 2019-ben.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Kallos Bea)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.